קורקינטים לפני כולם? ניסוי חדש בתל אביב ישנה את חוקי הצומת

רוכבי אופניים וקורקינטים יקבלו קדימות בצומת באמצעות "תא אופן" – שטח מוגן לפני קו העצירה של הרכב • מטרת הניסוי: לצמצם סכנות ולשפר את הבטיחות • יתבצע בצמתים מרכזיים בקינג ג'ורג' במשך חודש

"תא אופן". צילום: לביא תצלומי אויר בע"מ

רוכבי אופניים וקורקינטים בתל אביב יתחילו להיעזר ב"תא אופן" – שטח ייעודי בצומת, המסומן בירוק עם סמל אופניים, שבו יוכלו להמתין לפני המכוניות בעת רמזור אדום. הרוכבים יעמדו ראשונים בקו העצירה, ויזכו ליתרון בכניסה לצומת כשיתחלף האור לירוק. הרכבים הממונעים – כולל אופנועים – יעצרו מאחוריהם, מאחורי קו עצירה לבן.

מה יגידו הנהגים? "תא אופן", צילום: לביא תצלומי אויר בע"מ

המהלך הוא חלק מניסוי תחבורתי ראשון מסוגו בישראל, שמובילים משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, עיריית תל אביב-יפו וחברת "נתיבי איילון". מטרת ההסדר: לצמצם את הקרבה המסוכנת בין כלי רכב דו-גלגליים למכוניות, ולהפחית את המעבר הלא חוקי של רוכבים אל המדרכות – במיוחד בפניות ימינה או שמאלה.

הניסוי מתקיים ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב, בצמתים קינג ג'ורג'-זמנהוף וקינג ג'ורג'-שלמה המלך. במהלכו תיבחן תגובת הרוכבים להסדר החדש, ותוצאותיו יסייעו לקדם את יישום המודל ברחבי הארץ.

רוכבי קורקינט בתל אביב (למצולמים אין קשר לידיעה), צילום: יהושע יוסף

הסדרי "תא אופן" נפוצים בערים רבות באירופה, ארצות הברית וקנדה. זהו כלי מוכר לשיפור בטיחות הרוכבים ולעידוד תרבות רכיבה עירונית.

מטעם חברת "נתיבי איילון" נמסר: "'תא אופן' הוא מודל מצליח בערים רבות בעולם, והניסוי מאפשר לבחון את התאמתו לישראל".

סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו לתחומי התחבורה והבטיחות בדרכים, מיטל להבי, הוסיפה: "'תא אופן', המוכר בעולם כ-Bike Box, הוא פרקטיקה נהוגה בערים המעודדות תרבות רכיבה ברחובותיה".

הניסוי יימשך כחודש. העבודות לביצוע ההסדר בוצעו בלילות שבין 3.6.25 ל-5.6.25 בצמתים קינג ג'ורג'-זמנהוף וקינג ג'ורג'-שלמה המלך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר