דוד שרן, ארכיון | צילום: יוסי זליגר

דוד שרן: "הביאו את אשתי ואת אימא שלי בת יותר מ-80 לחקירה כדי לשבור אותי"

ראש הסגל בלשכתו של רה"מ לשעבר נתניהו חשף בפודקאסט של נדב פרי את הפרקטיקות השנויות במחלוקת שבהן עושה המשטרה שימוש לצרכי חקירה • שרן סיפר בין היתר כי סבל מפשפשים במעצר, בדומה לעד המדינה ניר חפץ: "אתה קם בבוקר וכולך עקיצות"

דוד שרן, ששימש בעבר כראש הסגל בלשכתו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ונאשם בהווה בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים בפרשת הצוללות, התראיין השבוע בפודקאסט של נדב פרי וסיפר על הפרקטיקות השנויות במחלוקת שבהן עושה המשטרה לצרכי חקירה. הראיון הזה של שרן התרחש בצל הסערה שפרצה בעקבות הפרסומים אודות השימוש הנרחב של המשטרה בתוכנת "פגסוס" של חברת הסייבר ההתקפי NSO כדי לעקוב אחר אזרחים.

שרן סיפר שכחלק משיטות המשטרה ללחוץ עליו כדי שיספק תשובות, הביאו את אשתו ואת אימא שלו, בת יותר מ-80, לחקירה. לדבריו, "משתמשים בבני משפחה. אימא שלי, מעל גיל 80, שיודעים שאין לה שוב בעיה בחשובונות וסרקו את החשובונות שלה, הביאו אותה גם לחקירה. מה יש לאישה מעל גיל 80 לעשות בחקירה וליידע אותך. כל זה סתם כדי לשבור אותך. נכון, זה לא אמור להיות אירוע כיפי, אתה לא אמור לשבת בחדר במלון, אבל יש סטנדרט מסוים של מה מותר ומה אסור".

קודם לכן, שרן סיפר כי ניסו ללחוץ עליו בדרכים לא שיגרתיות על מנת שישתף פעולה עם החוקרים. "הם הראו לי איזה כתבה ואמרו: 'תראה מה כתוב עליך, מה אומרים עליך'". בהמשך נשאל על ידי מגיש הפודקאסט נדב פרי "למה הם מראים לך את זה (הכתבה), הם רוצים להפעיל עליך לחץ?", ושרן השיב באופן חד וחלק "ברור, רוצים לשבור אותך. כמו שהם פתאום באופן מפתיע מביאים את אשתי לחקירה. טוויסט בעלילה. מזמנים אותה לחקירה כדי שתדע שהיא בחקירה. לא יודע על מה היא צריכה להיחקר, אבל אומרים לך 'שמע יש לנו את אשתך פה' והם מכניסים אותה אליי לחדר חקירות".

בנוסף, ראש הסגל לשעבר בלשכת נתניהו סיפר שכחלק מהמעצר נאסר עליו לשמוע חדשות ולקרוא עיתונים והוסיף בכל הנוגע לחדירה לפרטיות כי "שב"ס הביאו לי לי כל יום תוצאות של ספורט. הפלאפון שלך מזמן אצלם. אני נתתי להם את קוד הגישה, זה לא עניין אותי בכלל. בזמן שאני הייתי עצור לא הייתה את הסוגיה - כן פלאפון לא פלאפון, מותר לך לתת לא מותר לך - באתי ואמרתי תבדקו, הנה המייל שלי תכנסו".

בתוך כך, שרן סיפר בין היתר כי הוא סבל מתופעת הפשפשים בדומה לעד המדינה ניר חפץ, בעת שישן בתא המעצר באבו-כביר "על מזרון פלסטיק עם פשפשים. אתה לא יודע באותו רגע שיש פשפשים, אתה לא רואה אותם, אני לא ראיתי אותם, אבל כשאתה קם בבוקר וכולך עקיצות אדומות כאלה זה מהפשפשים", סיפר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו