שרת הפנים שקד בדיון להבאת אלפי עולים מאתיופיה: "מביאים לכאן אנשים לא יהודים"

הממשלה אישרה את הצעתה של שרת העלייה והקליטה תמנו שטה להמשיך את מבצע "צור ישראל" ולהעלות עוד 3,000 ממתינים בעלי קרבה משפחתית לבני העדה האתיופית בישראל • שקד ציינה: "הבאתם חורגת מחוק השבות" • השרה תמנו שטה: "להפריד בין הורים לילדים זה לא יהודי"

"היא ניהלה, היא סגרה". שקד, צילום: אורן בן חקון

הממשלה החליטה היום (ראשון) להמשיך את מבצע "צור ישראל" ולהעלות עוד 3,000 אזרחים אתיופים, להם קרבה משפחתית ליהודים בני העדה האתיופית. ההצעה של שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, עברה פה אחד.

שרת הפנים שקד, שניהלה משא ומתן ארוך עם השרה תמנו שטה על עליית הממתינים מאתיופיה, אמרה במהלך הדיון כי "החלטה היא בהמשך להסכם הקואליציוני שבו הוסכם להביא עולים מאתיופיה. כבר 20 שנה מביאים אנשים שהם לא יהודים, לא בנים של יהודים ולא נכדים של יהודים. העליות האלו חורגות מחוק השבות ולכן הן נעשו כחלק מהחלטת ממשלה".

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה, צילום: מארק ישראל סלם

שרת העלייה והקליטה השיבה: "מדינת ישראל, כולל הרב עובדיה והרב עמאר, החליטה שזה לא יהודי להפריד בין הורים לילדים. לא מדובר בקבוצה נוצרית שמעולם לא היה לה קשר ליהודי אתיופיה".

"אנחנו מתקנים היום עוול מתמשך שנגרם לממתינים שעלייתם אושרה כבר ב-2015 אך לא יושמה בממשלות קודמות", אמרה השרה פנינה תמנו שטה לאחר אישור ההצעה. "זהו המשך מתווה מבצע "צור ישראל", שמטרתו להוביל פריצת דרך לסיום הסאגה, מתן מענה אמיתי לממתינים יותר מידי שנים להגיע ארצה להתאחד עם משפחותיהן ולהיות חלק מעם ישראל, לצד חתירה לסיום הסוגיה הכואבת".

יו"ר הסוכנות היהודית בפועל, יעקב חגואל, אמר: "אנו מברכים את שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, שפועלת על בסיס יומיומי להעלאת עולי אתיופיה לישראל בשיתוף עם הסוכנות היהודית ועם משרד הפנים בראשות השרה איילת שקד. החלטת הממשלה תביא קץ לסבלן של משפחות רבות ותאחד בין קרובי משפחה, אחרי שנים ארוכות של המתנה לעלייה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר