"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

היום
שיתוף כתבה
למי אכפת מהעובדות? העיקר שרצים לסגור את התחנה
מדובר בסגירתו של מוסד שפועל כבר 75 שנה, חלק בלתי נפרד מנוף מולדתנו, מפסקול חיינו • לכל הפחות היה ראוי שתיעשה כאן עבודה רצינית, מקצועית והוגנת, לפני שמחריבים מוסד ציבורי מפואר כל כך
גלי צה"ל | צילום: גדעון מרקוביץ'

למי אכפת מהעובדות? העיקר שרצים לסגור את התחנה

מדובר בסגירתו של מוסד שפועל כבר 75 שנה, חלק בלתי נפרד מנוף מולדתנו, מפסקול חיינו • לכל הפחות היה ראוי שתיעשה כאן עבודה רצינית, מקצועית והוגנת, לפני שמחריבים מוסד ציבורי מפואר כל כך

אמיר איבגי
, עודכן
0

Your browser doesn’t support HTML5 audio

הדיון הציבורי סביב גלי צה"ל ופעילותה הפך מבלבל, ולעיתים אף מטעה. מצד אחד, מיליוני מאזינים מקשיבים מדי יום לתחנה ושומעים בה שעות על גבי שעות של שידורים העוסקים בצה"ל - בפעילותו המבצעית, בפצועים, במשפחות השכולות ובחיילים. מצד שני ניצבת החלטת ממשלה, המתבססת על המלצת ועדה פוליטית ולא מקצועית, הקובעת שיש לסגור את התחנה, בטענה שהיא פוגעת במעמדו של צה"ל כצבא העם, ושעצם קיומה של תחנת שידור צבאית המשדרת אקטואליה הוא אנומליה.

הממשלה אישרה את סגירת גל״צ - נתניהו דבר שקיים בצפון קוריאה %2F%2F רועי אברהם%2F לע״מ

כדאי, אם כן, לחזור למושכלות יסוד.

רק לפני כשנתיים ישבה על המדוכה ועדת זמיר, בראשות הרמטכ"ל הנוכחי אייל זמיר, ועדה מקצועית לכל הדעות. הוועדה קבעה כי גלי צה"ל צריכה להמשיך לפעול במתכונתה, בכפוף ליישום שורת המלצות, ובראשן הפחתת שעות האקטואליה והעמקת הדגש על שידורים צבאיים.

כדי להתנער ממסקנות ועדת זמיר, שהוקמה זמן לא רב קודם לכן, הקים שר הביטחון ישראל כ"ץ ועדה נוספת, כזו שאינה עומדת בשום אמת מידה של מקצועיות. הרכבה ואופן עבודתה היו פוליטיים במובהק: לא ישבו בה אנשי צבא או תקשורת, אלא גורמים פוליטיים, והיא לא הסתמכה על כלים אמפיריים כמותיים כלשהם.

קבע שגל"צ צריך להמשיך להתקיים. הרמטכ"ל אייל זמיר, צילום: דובר צה"ל

יתרה מכך, הבדיקה האמפירית היחידה שבוצעה, סקר של מכון דיאלוג, דווקא סתרה את מסקנות הוועדה: כ־70 מהציבור סבורים כי גלי צה"ל היא תחנה מקצועית ואמינה. די היה בכך כדי להבין עד כמה הוועדה בעייתית. אולם ביממה האחרונה התברר עומק הבעיה.

להסתיר את עמדת הצבא

מתוך חוות דעת היועצת המשפטית לממשלה עולה כי הצבא עצמו מתנגד לסגירת התחנה וממליץ להמשיך את פעילותה במתכונתה הנוכחית. יתרה מכך, הצבא מציין שחל שיפור דרמטי בפעילות גלי צה"ל, ושהתחנה מיישמת בפועל את מסקנות ועדת זמיר, בניגוד מוחלט להצהרות חברי הוועדה החדשה שטענו כי ההמלצות אינן מיושמות.

ובכן, מה עשתה הוועדה עם עמדת הצבא? הסתירה אותה. היא לא הציגה לציבור את עמדת הגוף שלכאורה נפגע מפעילות התחנה, וחמור מכך - היא כלל לא התעמתה עם העמדה הזו, גם לאחר שזו הושמעה בפניה.

המליצה להמשיך את פעילות התחנה. היועמ"שית בהרב-מיארה, צילום: אורן בן חקון

וכדאי להביא את הדברים בשם אומרם, מתוך חוות דעת היועצת המשפטית לממשלה: "כפי שמצאה הוועדה המייעצת, המלצות ועדת זמיר יושמו בשנתיים האחרונות בצורה סדורה ומקיפה. הגם שהתהליך מצוי בעיצומו, עמדתו העדכנית של הצבא היא כי כבר עתה ניכר שהתהליך נשא פרי, וכי יש שיפור ממשי בהתנהלות התחנה ובשמירה על ממלכתיותה, בניגוד למה שהוצהר על ידי הוועדה וחבריה".

עוד הוסיפה היועמ"שית: "הצבא רואה ערך בפעילות התחנה וביכולתה לשלב עימו ידיים כדי לקדם ערכים צה"ליים ולייצר תכנים בעלי חשיבות עבור החיילים, הפצועים והמשפחות השכולות. על רקע זה, בשונה מהעמדה המסורתית שהוצגה בעבר, הצבא ביכר את המשך פעילותה של התחנה, בכפוף להמשך יישום המלצות ועדת זמיר".

התנער ממסקנות זמיר. כ"ץ, צילום: גדעון מרקוביץ/אורן בן חקון

כלומר, המציאות הפוכה לחלוטין מהנרטיב שניסתה הוועדה לייצר. הגוף שלכאורה נפגע מפעילות התחנה אומר בפירוש: לא רק שאין פגיעה - יש ערך מוסף. ואם כך, מה בדיוק נפקותן של המלצות הוועדה?

ולא מדובר בהחלטה שולית. מדובר בסגירתו של מוסד שפועל כבר 75 שנה, חלק בלתי נפרד מנוף מולדתנו, מפסקול חיינו. לכל הפחות היה ראוי שתיעשה כאן עבודה רצינית, מקצועית והוגנת, לפני שמחריבים מוסד ציבורי מפואר כל כך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...