המשטרה על תחקיר מירי רגב ב"המקור": הנושאים נבחנים"

רביב דרוקר פרסם בערוץ 13 כי השרה רגב דירגה ערים ויישובים במודל "רמזור" לפי היכולת של ראשי הרשויות לסייע לה בפריימריז • רגב: "מדובר באוסף של שקרים, טענות שווא, חצאי אמת וסילוף של המציאות" •השרה מירי רגב שכרה את שירותיו של עו"ד עמית חדד • חדד משמש גם כעורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו

השרה מירי רגב. חתומה על הרבעון הנורא מכולם . צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

לאחר פרסום תחקיר תוכנית "המקור" ברשת 13 על השרה מירי רגב, המשטרה הודיעה אחרי הצהריים (שישי) כי "מכלול הנושאים נבחנים על ידי כלל הגורמים הרלוונטיים".

על פי התחקיר, שרת התחבורה ואנשיה דירגו לכאורה יישובים על פי יכולתם לסייע לה בפריימריז הליכוד. כמו כן, גם פעילי ליכוד דורגו.

שרת התחבורה מירי רגב שכרה את שירותיו של עורך הדין עמית חדד (המייצג גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו), לאור התחקיר שפורסם על מעשיה לכאורה במשרד התחבורה.

רגב. מדרגת את כל הפעילים (ארכיון), צילום: יהושע יוסף

על פי התחקיר שפורסם ברשת 13, בתכנית "המקור" של רביב דרוקר, השרה רגב לא פעלה לכאורה באופן מקצועי וניהלה את משרד התחבורה מתוך פריזמה פוליטית בלבד שכל מטרתה להועיל לה בקולות בפריימריז. עוד נטען, כי לכאורה, רגב קיבלה החלטות לטובת או נגד יישובים באמצעות מודל "רמזור" שקבע מי יתועדף ראשון, מי פחות ומי בכלל לא, על פי היכולת של ראש הרשות או היישוב לעזור לה בקולות בפריימריז.

בתחקיר אומר דרוקר: "התרבות (לפיה) ניתן העדפות למי שייתן לנו קולות היא כבר לא הסאבטקסט היא הטקסט. היא השיטה, היא בטבלה. שיטתיות בוטה ומסודרת כל כך לא פגשנו מעולם".

דרוקר. "שיטתיות בוטה ומסודרת כל כך לא פגשנו מעולם", צילום: אריק סולטן

ראש מטה התחבורה שלה לשעבר, הסביר בתכנית: "זה נקבע בעצם לפי שילוב של תוצאות הפריימריז שמירי רגב קיבלה בבחירות האחרונות בליכוד. ירוק זה הרשויות שצריך לתת להן שצריך להילחם בשבילן. צהוב זה רשויות שאם אפשר נחמד, אם נראה שהאוצר, זורם איתנו, לבן זה תשלחו מכתבים. נדבר".

"תחקיר מכפיש ושקרי"

תגובת רגב: קיבלנו לידנו את השאלות הרבות (מאוד) שהעברתם לנו. מדובר באוסף של שקרים, טענות שווא, חצאי אמת וסילוף של המציאות. צר לנו שהתבססתם על דבריו של יונתן, עובד לשעבר, שגנב מסמכים מלשכת משרד התחבורה כדי להכין תחקיר מכפיש ושקרי נגד שרת התחבורה. אופן הצגת הדברים בתוכנית מסולף, מעוות, רשלני, ערוך באופן מגמתי, איננו מקיים כל קשר עם המציאות והעובדות".

מכלול הטענות שהועלו נבדקו על ידינו, אחת לאחת, ונמצאו לא נכונות ברמה העובדתית, ובידינו מסמכים השוללים את כל הטענות. אנו מציעים לכם לשקול היטב את פרסום הדברים, לבדוק את עצמכם ואת אמיתות הטענות".

"גם הטענה כאילו השרה מסייעת רק לאנשי הליכוד שקרית. השרה רגב חרטה על דגלה מתן מענה לכל פונה. אל השרה ולשכתה מגיעות אינסוף פניות מאזרחים, חברי כנסת (גם מסיעות האופוזיציה), שרים, יהודים וערבים, דתיים, חרדים וחילוניים, ימניים ושמאלניים. השרה משתדלת לסייע לכולם, והכל בהתאם לדין. לא מתקבל על הדעת שהשרה תתעלם או תפלה לרעה "אנשי ליכוד". הם אזרחים שווים במדינת ישראל וזכאים לסיוע כמו כל אזרח אחר, והכל כאמור בהתאם לדין".

"גם הטענות באשר למינויים ויועצים משוללות יסוד. כל המינויים בלשכת השרה ובחברות והתאגידים נעשים על פי הנהלים ובהתאם להמלצות ועדות האיתור או המועצות. השרה שמחה על המינויים המצוינים של מנכ"ל המשרד, מנכ"ל הרכבת, ראש רת"א, ראש הרשות לתח"צ, סמנכ"ל תשתיות, יו"ר הרלב"ד ויתר בעלי התפקיד שמונו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר