השר גנץ: "להקים ועדת חקירה בהקדם"

יו"ר המחנה הממלכתי: "בעת הזו, כבר לא מספיק שניקח אחריות על מה שהיה - חובה עלינו לקחת אחריות ולפעול, כדי שזה לעולם לא יקרה שוב" • הדברים מגיעים על רקע סרטון חטיפת התצפיתניות וקרב ההאשמות בין נתניהו לצה"ל • עם זאת, בסביבת גנץ הבהירו שלא מדובר באולטימטום נוסף

השר בני גנץ: "ועדת חקירה ממלכתית צריכה לקום בהקדם" // צילום: המחנה הממלכתי

מאתגר את רה"מ נתניהו אחרי היממה הסוערת: השר בני גנץ קרא היום (חמישי) להקים ועדת חקירה בהקדם. בסרטון שפרסם אמר: "קרוב ל-8 חודשים עברו מאז האסון הגדול ביותר מקום המדינה. כולנו ראינו את הסרטון הקשה מהחטיפה בנחל עוז, כולנו רואים את הוויכוח הפומבי לגבי ההתרעה שניתנה או לא ניתנה לראש הממשלה.

"אין ספק - התקופה והאירועים שקדמו ל-7.10, והמשך המערכה מאז, הם טלטלה לאומית שחובה להפיק ממנה את הלקחים.

"בעת הזו, כבר לא מספיק שניקח אחריות על מה שהיה - חובה עלינו לקחת אחריות ולפעול, כדי שזה לעולם לא יקרה שוב. הדרך היחידה לעשות זאת, היא באמצעות ועדת חקירה ממלכתית שצריכה לקום בהקדם. בכוונתי להגיש בקרוב הצעת החלטה להקימה, כדי שהוועדה תוכל להתארגן לקראת תחילת עבודה בתאריך שיוסכם. זה המעשה הנכון להמשך תפקודה של המדינה, וזה גם יסייע לנו באתגרים המשפטיים הבינלאומיים שניצבים לפתחנו".

גנץ ונתניהו, צילום: אורן בן חקון ומארק ישראל סלם

פרט לסרטון חטיפת התצפיתניות, הדברים של גנץ מגיעים על רקע חילופי ההאשמות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לצה"ל. בצבא טוענים כי נתניהו הוזהר ארבע פעמים לפני 7 באוקטובר, בתקופת הרפורמה המשפטית, כי "האויב מזהה פגיעה בלכידות". בלשכת ראש הממשלה הכחישו, וטענו כי הדבר "הפוך מן האמת". 

עם זאת, בסביבתו של גנץ הבהירו כי לא מדובר באולטימטום חדש, אלא ב"דבר שנכון לעשות". כזכור, גנץ בשבוע שעבר הציב אולטימטום עד ל-8 ביוני לטיפול בכמה סוגיות הקשורות לניהול המלחמה, שאם נתניהו לא יעמוד בתנאים המחנה הממלכתי תפרוש. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר