"לא משתף פעולה עם מפלגה גזענית": למעט לפיד - כל הסיעות חתמו על חוק לזיכרון טבח 7.10

כ-60 ח"כים מכל הסיעות, למעט יש עתיד והמפלגות הערביות, חתמו על חוק של ח"כ קרויזר להקמת רשות לאומית לזיכרון 7 באוקטובר • יו"ר האופוזיציה סירב לחתום בטענה כי המדיניות שלהם היא לא לשתף פעולה בשום נושא עם עוצמה יהודית • בן גביר: "לפיד ימשיך לעשות פוליטיקה מכוערת ועוצמה יהודית ימשיכו להילחם למען עם ישראל"

לפיד ובן גביר. "אם הוא לא מפוטר ישראל בסכנה". צילום: אורן בן חקון

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, סירב לחתום על הצעת חוק להקמת רשות זיכרון לאומית לטבח 7 באוקטובר, אירועי המלחמה, וסיפורי החטופים שחזרו והמחוייבות להחזרת אלו שעוד בשבי.

נאום יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בהפגנה נגד הממשלה בקפלן // משה מזרחי

למעט לפיד, רע"מ וחדש תע"ל, כל המפלגות בכנסת הצטרפו לחוק לרבות מפלגת העבודה, ישראל ביתנו, והימין הממלכתי אשר נמצאות באופוזיציה. לפיד נימק את חוסר הסכמתו לכך שמפלגתו לא תשתף פעולה עם עוצמה יהודית באף נושא. את החוק, יש לציין, יזם ח"כ יצחק קרויזר.

כתם מחפיר על מדינת ישראל

כאמור, כ-60 ח"כים הצטרפו להצעת החוק של קרויזר, ביניהם כל מפלגות הקואליציה מספר החתימות הוא לאחר הורדת שרים וסגני שרים שלא חותמים על חוקים פרטיים.

בית בקיבוץ כיסופים, טבח 7 באוקטובר, צילום: רויטרס

מלשכת ראש האופוזיציה נמסר: "יש עתיד לא משתפת פעולה עם מפלגת עוצמה יהודית באף הצעת חוק, יוזמה, שדולה או כינוס. מדובר במפלגה כהניסטית, גזענית ואלימה, שהיא כתם מחפיר על מדינת ישראל, ממשלת ישראל ועם ישראל. הצעת חוק בנושא של מירב בן ארי הוגשה ותקודם בהמשך".

נציין כי בניגוד לתגובתו של לפיד, חברי סיעתו כן משתפים פעולה עם אנשי עוצמה יהודית - קרויזר וטור פז מנהלים יחד את שדולת אנשי המילואים.

"שימוש ציני בסיפורי גבורה", קיבוץ בארי אחרי הטבח (ארכיון), צילום: ארז כגנוביץ

החוק שהוגש מציע להקים רשות לאומית אשר תעסוק בקידום מפעלות זיכרון לטבח 7 באוקטובר, לגבורת הלוחמים ואירועי המלחמה וכן לסיפורי החטופים שחזרו וקידום המודעות והמחוייבות להחזרת שאר החטופים אשר עוד נמצאים בשבי. הרשות תוקם בשטח עוטף עזה באחד מיישובי חבל תקומה אשר נפגעו ממתקפת חמאס.

בנוסח ההצעה נכתב: "תפקיד הרשות הוא להנציח את זכרם ואת גבורתם של הנרצחים, השורדים והלוחמים ולספר את סיפורם של החטופים והשבויים ושל הקהילות שנפגעו באירועי הטרור של כ"ב בתשרי התשפ"ד, 7 באוקטובר 2023".

קיבוץ כיסופים, אחרי 7 באוקטובר, צילום: GettyImages

"לשם כך תהיה הרשות מוסמכת - להקים מפעלי זיכרון ביוזמתה ובהנהלתה, להדריך ולפעול בשיתוף פעולה עם גופים העוסקים בהנצחת אירועי הטרור כאמור; לאסוף, לחקור ולפרסם עדויות על אירועי הטרור; לקדם את המודעות בארץ ובעולם לאירועי הטרור, לזכרם וגבורתם של הנרצחים, השורדים, הלוחמים, החטופים והשבויים; לעשות כל פעולה אחרת שתידרש לשם ביצוע תפקידה".

השר בן גביר הגיב בחשבון ה-X שלו וכתב: "בזמן שיו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ קרויזר עשה מ-7 באוקטובר ימים ארוכים במילואים ביחידה מובחרת, תחזק לפיד בזמן הזה את שותפיו תומכי הטרור האחים המוסלמים ואחמד טיבי, ומנע את הדחת הטרוריסט עופר כסיף מהכנסת. היום, בהמשך לשותפות עם תומכי הטרור, התנגד לפיד להצעת ההנצחה לנרצחי 7 באוקטובר".

"‏יאיר לפיד ובן ארי ימשיכו לעשות פוליטיקה מכוערת על גבם של משפחות החטופים ונרצחי 7 באוקטובר, וחברי סיעת עוצמה יהודית ימשיכו להילחם למען עם ישראל, ולא יאפשרו ללפיד - תומך המדינה הפלשתינית, להסתתר מאחורי מסכות".

יאיר לפיד הגיב לפרסום וצייץ בחשבון ה-X שלו: "יש עתיד לא תשתף פעולה עם עוצמה יהודית. לא נסכים לנרמל את הקיצונים בכנסת שרוצים להרוס את מדינת ישראל. ממליץ לבן גביר לא להזכיר את המילים ״שירות צבאי״ אולי אז הציבור ישכח שמדובר במשתמט עלוב שלא שירת יום בצבא".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר