מתקפה מתוך רע"מ על מנסור עבאס: "שישקול להתפטר"

יו"ר המפלגה לשעבר, הנחשב לאחת הדמויות הבולטות בתנועה האסלאמית, לא אהב את התבטאויותיו של היו"ר הנוכחי • "שהתנועה תסייע לו לפרוש" • הרקע למתקפה: דבריו של עבאס פורשו כי הוא כביכול אינו סבור ש"ישראל מבצעת פשעי מלחמה", המפלגה הספיקה להוציא הודעת "הבהרה" • האזינו לראיון שעורר סערה

יו"ר רע"מ מנסור עבאס. צילום: אורן בן חקון

ביקורת מבית: יו"ר מפלגת רע"מ לשעבר, איבראהים צרצור, ביקר בחריפות את היו"ר הנוכחי בפוסט שפרסם היום (חמישי) בחשבון הפייסבוק ואף קרא לו לשקול להתפטר. 

"הצהרותיו של ד"ר מנסור עבאס אינן מייצגות את הערכים והעקרונות של התנועה האסלאמית ומפלגת רע״מ, אלא מייצגות את דעתו האישית בלבד", כתב צרצור, הנחשב לאחד הדמויות הבולטות בתנועה האסלאמית. "אני מאמין שהגיע הזמן של ד"ר מנסור עבאס ישקול ברצינות לפרוש מהחיים הפוליטיים ולהתפטר מחברות בכנסת - ושהתנועה תסייע לו בכך.

הפוסט הגיע בעקבות ריאיון של עבאס אמש לכאן ב', שבו אמר: "לגבי ישראל, אין לי דעה אם היא ביצעה פשעים. מדינות ערב רוצות פתרון באמצעות פיוס בין העמים. לגבי חמאס, אין מקום למי שאינו רואה את הפיוס כחלק מהפתרון. מי שביצע פשעים צריך לשלם את המחיר, חמאס ביצעו פשעים".

"מהיום הראשון קראנו להפסקה מיידית של המלחמה, והגעה לפתרון בדרכי שלום שמחייבת הקמת מדינה פלשתינית עצמאית לצד מדינת ישראל, והזהרנו. שמלחמות לא יכולות לבוא עם שום פתרון.

"הריגת חפים מפשע בכל מקום בעולם ומכל דת נחשבת לפשע בלתי נסלח, ומה שקורה ברצועת עזה הרעבת ילדים ונשים וניתוק מהם סיוע הומניטרי, בנוסף להפצצת בתי חולים ומסגדים הם מלחמה. פשעים הניתנים לעונש על פי החוק הבינלאומי, והם פשעים נגד האנושות שאי אפשר לסלוח. והדת שלנו שדוחקת באנושות ובחמלה".

לא אהב את דברי היו"ר הנוכחי. אברהים צרצור, צילום: גדעון מרקוביץ'

צרצור סיים: "זו עמדת התנועה האיסלאמית ומפלגת רע״מ וכל דבר פחות מזה אינו מייצג את הגופים והמוסדות הרשמיים שלנו".

הרקע לסערה

עבאס אמר אתמול דברים, שמהם השתמע שמא הוא אינו סבור שישראל מבצעת פשעי מלחמה. גם במפלגתו של עבאס ביקרו אותו. ח"כ וואליד טאהא הגיב: "דבריו של מנסור עבאס לא מוצלחים, לא מייצגים אותי ואת רע"ם או התנועה האיסלאמית. הפשעים בעזה ברורים".

הראיון של עבאס | האזינו

לאחר גל הביקורות במפלגה הוציאו הודעה לפיה: "מה שקורה ברצועת עזה, ובכלל זה הרעבה של ילדים ונשים, וקטיעת הסיוע ההומניטרי עבורם, בנוסף להפצצת בתי חולים ומסגדים, הינו בבחינת פשעי מלחמה שיש להעניש בגינם על פי החוק הבינלאומי, וכן הם פשעים נגד האנושות אשר דת האמת אשר מעודדת לגישה אנושית ולרחמים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר