סמוטריץ': ״סכנת המדינה הפלשתינית מוחשית כפי שלא היתה שנים״

בישיבה שקיים עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון, סקר שר האוצר השר את "הסכנה המוחשית המתפתחת" בהקמת מדינה פלשתינית במעורבות בינלאומית • עוד טען כי רה"מ מונע בחודשים האחרונים את כינוס מת״ע ואת אישורי תכניות הבניה ביהודה ושומרון

סמוטריץ' לרה"מ: אם תבטל את הפקודה לכיבוש רפיח - אין לממשלה בראשותך זכות קיום (ארכיון)

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ קיים אמש (רביעי) ישיבה עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון, בה הזהיר: ״סכנת המדינה הפלשתינית מוחשית כפי שלא היתה שנים״.

במהלך הישיבה סקר השר את "הסכנה המוחשית המתפתחת" בהקמת מדינה פלשתינית במעורבות בינלאומית: ״לא ייתכן שה-7 באוקטובר, היום בו בוצע הטבח הנורא והקשה ביותר מאז השואה, יהיה יום ייסוד המדינה הפלשתינית״. השר גם אמר כי ״מדינה כזו מהווה איום כבד על מדינת ישראל ועלינו למנוע אותה בכל הכלים העומדים לרשותינו. הזמן לפעול נגד הרעיון המסוכן הזה עכשיו. מדינות העולם מקדמות את זה וזה מסוכן מתמיד״.

סמוטריץ׳ בישיבה עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון, צילום: תקשורת שר האוצר

השר עדכן את הנוכחים כי ראש הממשלה מונע בחודשים האחרונים את כינוס מת״ע ואת אישורי תכניות הבניה ביהודה ושומרון, זאת בניגוד לסיכומים מפורשים שהיו עם הקמת הממשלה. השר שיתף שהוא פועל מול ראש הממשלה וכי דחוף מאד להפסיק את ההקפאה דה פקטו שמתרחשת ביו״ש.

סמוטריץ' הציג נתונים המציגים פעילות ענפה של מנהלת ההתיישבות במשרד הביטחון בשמירה על השטחים הפתוחים ביהודה ושומרון, בקידום הליכי אכיפה כנגד בניה ערבית בלתי חוקית, בהסדרת היישובים, הליך הסקרים שהואץ מאז הוקמה המנהלת וצעדים רבים נוספים.

נתניהו וסמוטריץ' (ארכיון), צילום: ללא

בישיבה נכחו ראש מנהלת ההתיישבות יהודה אליהו, ראש מועצת יש״ע וראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ, ראש עיריית ביתר עלית מאיר רובינשטיין, ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן, ראש עיריית מעלה אדומים גיא יפרח, וראשי רשויות נוספים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר