דרישה בליכוד: לכלול את נתיבות ואופקים בתוכניות תקומה

שמונה חברי כנסת בהובלת דן אילוז טוענים כי ההגדרה הנוכחית של "חבל תקומה" מופרכת • על פי החלטת הממשלה, רק יישובים במרחק של עד 7 ק"מ מגבול עזה זכאים להיכלל בפרוייקט תקומה • בהתחשב בעובדה שאופקים הייתה יעד מרכזי בטבח 7 באוקטובר, ההחלטה נראית מנותקת מהמציאות • ח"כ אילוז: "אסור שהגדרות שרירותיות כמו מספר קילומטרים יקבע, במקום המצב האמיתי בשטח"

פגיעה ישירה בנתיבות (ארכיון). צילום: רויטרס

שמונה חברי כנסת ממפלגת הליכוד בהובלת ח"כ דן אילוז, שיגרו היום (רביעי) פנייה לראש הממשלה נתניהו עם בקשה להרחבת החלטה 980 של הממשלה, שהגדירה את חבל תקומה על בסיס מרחק של 7 קילומטרים מרצועת עזה מבלי לקחת בחשבון את אירועי המלחמה והמציאות בשטח ותוך התעלמות מערים כמו נתיבות, אופקים, מועצה אזורית מרחבים ועוד.

שר הביטחון גלנט: ״כללי המלחמה השתנו, נכה בעזה כפי שטרם נראה | צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

במכתב כתבו הח"כים כי "ההגדרה הנוכחית של חבל תקומה היא מופרכת כשלוקחים בחשבון שאופקים הייתה יעד מרכזי בטבח של השביעי באוקטובר, ואת הקרבה הרבה בין אזור חבל תקומה לאזורים כמו נתיבות ומרחבים".

הם הוסיפו: "הגבלת אזור הפעילות של מנהלת תקומה תקשה על התכנון האסטרטגי של האזור כולו ואף תוביל לפערים מוחשיים בין תושבי האזור שהוגדר בחבל תקומה לבין הערים הסמוכות בהשקעות בחינוך, בתעסוקה, בתשתיות ובמסחר. במקום להרים את האזור כולו כתמונת ניצחון, תקומה וחוסן לאומי, מנהלת תקומה עלולה לייצר אפליה שרירותית שתפגע ביכולת של האזור להשתקם ולהתפתח כמקשה אחת".

טקס לזכר הנרצחים באופקים באירועי ה-7.10, צילום: דוברות עיריית אופקים

ח"כ דן אילוז אמר לישראל היום כי "בניית חבל תקומה ופיתוחו הוא חלק מתמונת הניצחון ההכרחית. במקום שבו הם פגעו, אנחנו נבנה עוד יותר. הרחבת אזור חבל תקומה תאפשר גמישות למנהלת, תוביל לבניית אסטרטגיה כוללת לאזור כולו ותספק מענה לכל האזור שנפגע במהלך הלחימה. אסור שהגדרות שרירותיות כמו מספר קילומטרים יקבע, במקום המצב האמיתי בשטח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר