דיווח: חמאס בדרישה חדשה - ישראל לא תשלוט במעבר רפיח

בערוץ סעודי צוין כי נקודות המחלוקת התרבו אחרי כניסת ישראל לרפיח וההשתלטות של צה"ל על מעבר הגבול • גורם ביטחוני בתגובה לדיווחים: אין עדיין החלטה כיצד יופעל מעבר רפיח • עוד דיווח כי המשלחת של חמאס תעזוב את קהיר הערב כדי להתייעץ עם ההנהגה של ארגון הטרור בקטאר

כוחות ישראליים נכנסים לרפיח בצד העזתי // רשתות ערביות

המגעים לעסקת חטופים: המחלוקות במו"מ התרבו אחרי השתלטות צה"ל על מעבר רפיח, כך דווח באל-חדת'. "חמאס דרש ערבויות שלפיהן ישראל לא תמשיך לשלוט במעבר בעתיד", נכתב בערוץ הסעודי.

גורם ישראלי ביטחוני אמר בתגובה לדיווחים שאין עדיין החלטה כיצד יופעל מעבר רפיח. נראה שגם השעון המדיני ביחס להפעלת המעבר התחיל לתקתק. כאשר בדומה למקרה בכרם שלום מוקדם יותר השבוע, הלחצים על ישראל לאפשר העברת סיוע דרכו כבר מופעלים. ארגון הבריאות העולמי טען היום כי לבתי החולים בדרום הרצועה "נותר מספיק דלק לשלושה ימים בלבד".

בה בעת, הערוץ דיווח כי המשלחת של חמאס תעזוב את קהיר הערב כדי להתייעץ עם ההנהגה של ארגון הטרור בקטאר. 

 

על רקע זה, צוין כי נקודות המחלוקת התרבו אחרי כניסת ישראל לרפיח וההשתלטות של צה"ל על מעבר הגבול. במסגרת זאת, פורסם כי חמאס דרש ערבויות במגעים שלפיהן - השליטה הישראלית בעתיד במעבר רפיח לא תימשך. כמו כן, נכתב כי ישראל וחמאס דרשו שינויים בהצעה החדשה.

טנקים של צה"ל במעבר רפיח, צילום: ץ

מוקדם יותר, מקור בחמאס מסר לרשת "אל-ערבי" הקטארית כי הסתיים הסבב הראשון של המשא ומתן בקהיר. הוא האשים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו החזיר את הכל לנקודת ההתחלה כדי להרוויח זמן.

לדבריו, חמאס יבחן את עמדתו לגבי הסבב הנוכחי. מקורות אישרו לרשת "אל-ערביה" כי סבב המשא ומתן בקהיר הסתיים בין כל הצדדים, וכעת ממתינים לתשובה מחמאס ומישראל.

מקור מצרי אמר ל"אל־ערבי אל־ג'דיד" כי מצרים שלחה מכתב מחאה לישראל בעקבות "הפלישה למעבר רפיח ולציר פילדלפי" אחרי שכוחות צה"ל התקדמו במקום. במכתב הזהירה מצרים מפני "העקשנות הישראלית, שעלולה לדחוף את קהיר לבחון את תפקידה כמתווכת במשא ומתן בעזה במהלך התקופה הקרובה". אותו מקור הדגיש כי "המראות של הצבא הישראלי בשער מעבר רפיח והנפת הדגל הישראלי עוררו זעם בהנהגה המצרית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר