השרה רגב: המשואה ה-12 תודלק ללא משיאים, ותייצג את החטופים שלא חזרו הביתה

מירי רגב קיימה היום מסיבת עיתונאים סביב טקס הדלקת המשואות שייערך בשבוע הבא • קיומו של הטקס עורר השנה לא מעט מחלוקות • רגב התייחסה לבחירת משיאי המשואות וההתאמות שנעשו • בפתח דבריה אמרה: "אי אפשר לקיים טקס משואות כרגיל, אבל הדגל לא יכול להישאר בחצי התורן"

מירי רגב: "אני רואה חשיבות גדולה בהובלת טקס המשואות השנה". צילום: יוני ריקנר

השרה מירי רגב קיימה היום (רביעי) מסיבת עיתונאים בנושא טקס הדלקת המשואות לשנת 2024 שייערך בערב יום העצמאות בשבוע הבא. 

במהלך מסיבת העיתונאים חשפה רגב את הבחירה למשואה ה-12, עליה הייתה התלבטות: המשואה תודלק אבל לא יהיו סביבה משיאים, ותייצג את החטופים שלא חזרו הביתה.

השרה רגב במסיבת העיתונאים, צילום: אורן בן חקון

"אני רוצה לחזק את משפחות החטופים", פתחה את דבריה. "הבטחתי להם הבוקר שנעשה הכל כדי להחזיר אותם הביתה, גם הפעולה ברפיח זה כדי ללחוץ עליהם להגיע לעסקה. בשבוע הבא מציינים את יום הזיכרון והעצמאות. היה ברור שאת טקס המשואות אנו צריכים להתאים לארועי השנה. אי אפשר לקיים טקס משואות כרגיל כשהחטופים עדיין בידי החמאס, אבל אין ספק שהדגל לא יכול להישאר בחצי התורן".

"נצדיע לטכנולוגייה של מדינת ישראל שעצרה לפני מספר שבועות את הטילים שנשלחו מאיראן", המשיכה את דבריה. היה כאן אסון קשה, נצטרך לבדוק איך הגענו למצב הזה. אבל מול הביקורת נצטרך להרים את הראש כי אין לנו ארץ אחרת". 

בהמשך התייחסה לבחירת משיאי המשואות: "השנה יותר מתמיד היה קשה לבחור, הגיעו למעלה מ6000 המלצות לוועדה, בחרנו 44 משיאות ומשיאים וזה היה לא פשוט. יש כאן הרבה סיפורים של ערבות הדדית, ביחד, סיפורי גבורה, רפואה, כיתות כוננות". 

עוד הוסיפה כי השנה השנה לא ידליקו יחידים אלא קבוצות, והוא יתקיים ללא קהל. "כן ייכנסו עם המשיאים הקבוצות שהם מייצגים, איחוד הצלה ייכנסו עם מתנדבי איחוד הצלה, והתעשיות הבטחוניות ייכנסו בפנים מכוסות".

לגבי משואת הניצחון והבחירה בזמר רביב כנר אמרה כי "היה לי חשוב לבחור בו כאיש מילואים שתרם רבות בהתנדבות". לגבי חיים אוליאל, אמרה כי הוא מסמל את אנשי התרבות שרגב רוצה שיישארו להפריח את הדרום. לגבי משואת הרפואה והשיקום: הייצוג לבית החולים סורוקה וברזילי היה מתבקש. והבחירה ברב יוסי הערבליך מייצגת את הארגונים שמסייעים לרופאים ולבתי החולים.

טקס הדלקת המשואות (ארכיון), צילום: צילום: קונטקט

רגב הבהירה שמשיאי משואות נדרשו לאשר מראש את מה שהם מתכוונים לומר: "השנה אין קהל בהר הרצל וכמו שאתם מבינים, לא נוכל לתת לכל אחד להגיד כל מה שהוא רוצה בטקס הזה. הגענו להבנה יחד עם המשיאים לגבי מה כל אחד מהם אומר - כי אחרת לא נצא מזה".

לשאלת "ישראל היום", כי נראה שהטקס הונדס לכבוד ראש הממשלה, שונה מאד מהטקסים שהכרנו כל השנים. ענתה רגב: "ראש הממשלה לא מגיע כל שנה. הוא שולח ברכה אין קהל בהוראת הצבא ואנשי הביטחון, אוחנה ינאם".

לשאלה מדוע צילית יעקבסון מבת מלך מדליקה משואה על חשיפתהמין  פשעי חמאס, מכיוון ולא הייתה קשורה לחשיפה ולא סייעה לטפל בניצולות, השיבה: "היא משיאה על כך שמסייעת להילחם באלימות המגדרית שהרימה ראש בעקבות המלחמה. ונקשר את זה גם לאלימות המינית של חמאס".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר