מאחורי הגב של גנץ ואיזנקוט: כך ניסה נתניהו לצמצם את המנדט למו״מ

לאחר סיכומים בפורום המצומצם בשבוע שעבר, נתניהו קיים שיחה עם ראשי השירותים החשאיים שם ניסה לצמצם את המנדט שכבר ניתן להם במו״מ לשחרור חטופים • בעקבות הניסיון של נתניהו, גנץ דרש שיחת ועידה עם ראש המוסד על מנת לוודא שאין חריגה ממה שסוכם

נתניהו בפגישה עם משפחות שכולות מ"פורום תקווה" ו"פורום גבורה" // איתי בית-און /לע"מ

חוסר האמון השורר בקבינט המלחמה בין נתניהו לגנץ ואיזנקוט: לפני שבוע בדיוק, קבינט המלחמה התכנס ביום חמישי לדיון בו דנו בין היתר גם על נושאים בהם ישראל מוכנה להתגמש בהם במשא ומתן לשחרור חטופים ומה מרחב התמרון המנדט שניתן לצוות המו״מ.

אולם, למרות הסיכומים, "ישראל היום" מפרסם כעת כי נתניהו קיים לאחר אותו דיון קבינט ביום חמישי שעבר, התייעצות טלפונית עם שר הביטחון גלנט וראשי השירותים החשאיים אשר מובילים את המו״מ בהם ראש המוסד ואלוף במיל ניצן אלון. במהלך השיחה נתניהו אמר לראשי השירותים כי גם בנושאים שכבר סוכמו בקבינט המלחמה כי ניתן להתגמש בהם במו״מ, צריכים לקבל את אישורו פעם נוספת.

נתניהו וגנץ (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

בעקבות אותה אמירה, גנץ דרש שיחת ועידה ביום שישי עם נתניהו וראש המוסד וגלנט זאת כדי לוודא שאין חריגה מהסיכומים בקבינט המלחמה על המנדט של צוות המו״מ והנושא הוסדר באותה שיחה. הדרישה הזו של גנץ פורסמה לראשונה על ידי מוריה אסרף וולברג בחדשות 13.

מלשכת רה״מ לא התייחסו לפניית "ישראל היום". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר