בוגי יעלון קורא לסגור את מכינת בני דוד: היא אנטי ממלכתית

שר הביטחון לשעבר אמר את הדברים במהלך ראיון בפודקאסט • יצוין כי במהלך מלחמת חרבות ברזל נפלו 19 מבוגרי מוסדות הישיבה • שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף: "מכינת עלי המפוארת תמשיך להוביל הרבה אחרי שאף אחד כבר לא יזכור שהיה כאן פעם איש רווי שנאה ומחלוקת כמו יעלון"

הרמטכ"ל לשעבר, משה בוגי יעלון. צילום: ללא קרדיט

שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, יוצא באמירה קשה נגד מכינת "בני דוד" בעלי וקורא לסגור אותה, תוך שהוא מכנה אותה אנטי ממלכתית, זאת למרות שבמהלך מלחמת חרבות ברזל נפלו 19 מבוגרי מוסדות הישיבה.

בפודקסט "על הדרך" טען המראיין, טובי פולק, כי "זו השדרה, לא של הפיקוד הבכיר אלא הבינוני, חובשי הכיפות הסרוגות, יוצאי התנחלויות, בוגרי מכינות דתיות, עלי או עציון וכאלו. אפשר לדבר עד מחר על רוח צה"ל עד מחר"

יעלון הסכים איתו ואמר: "אני לא מטיל דופי בכל חובשי הכיפה, אבל את מכינת עלי הייתי סוגר היום. היא אנטי ממלכתית". בתגובה אמר המראיין "איך יכול להיות שרב כמו הרב לוינשטיין מקבל משכורת מהמדינה?", ויעלון שב והסכים: "את זה צריך לעצור".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף את יעלון: "מכינת עלי המפוארת, שמגדלת דורות של לוחמים ומפקדים, שגידלה את רועי קלין אלירז פרץ ועמנואל מורנו ועמישר בן דוד, ואיבדה 19 מבוגריה במלחמה הזו, תישאר ותמשיך להוביל הרבה אחרי שאף אחד כבר לא יזכור שהיה כאן פעם איש רווי שנאה ומחלוקת כמו יעלון".

ח״כ מתן כהנא, המחנה הממלכתי הגיב: "מצד אחד אמירה מקוממת של בוגי יעלון על סגירת מכינת עלי שבוגריה לוחמים בגבורה ו-19 מהם נפלו בקרבות המלחמה. מצד שני אמירה של השרה סטרוק שמנותקת בצורה כ"כ עמוקה מסבלם של החטופים ובני משפחותיהם. על כולנו לזכור מיהו האויב האמיתי. הביחד שלנו הוא צורך קיומי".

לא מדובר בפעם הראשונה שיעלון משתלח במכינה הקדם צבאית שבוגריה מהווים לא מעט משרשרת הפיקוד של צה"ל כיום. ב-2018 יצא נגד אמירות של הרב אלי סדן, ראש המכינה, וטען כי ממכינת עלי יצאו כמה אמירות בהחלט מזוויעות. המכינה עוברת תהליך של הקצנה והתחרד"לות". הדברים גררו גינוי חריף מטעם רבנים בולטים במגזר הדתי, שאינם מוגדרים כקיצונים כלל, שכינו את האמירות "רצח אופי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר