איזנקוט: "סמוטריץ' ובן גביר מפעילים סחיטה באיומים פוליטים"; שר האוצר: "דואגים למדינה לא פחות ממך"

תגובתו של השר מגיעה אחר הצהרתו של יו"ר הציונות הדתית, ואיומו של השר לביטחון לאומי לפירוק הממשלה • בתגובה לדבריו כתבה השרה אורית סטרוק: "מציעה לשר לעיין במטרות המלחמה, שגם הוא חתום עליהן" • לפיד על בן גביר: "לא יאומן שהוא לא מפוטר בו במקום"

סמוטריץ ואיזנקוט. צילום: יוסי זליגר, אורן בן חקון

לאחר הצהרת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' היום (שלישי), בה אמר כי אסור להרים דגל לבן מול חמאס ולקבל את העסקה המוצעת, ואיומו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר כי "הזהרתי את ראש הממשלה שמבין היטב מה תהיה המשמעות אם הדברים לא יתקיימו".

איזנקוט: "ב-2018 היה מידע מודיעיני על התרחיש שקרה ב-7 באוקטובר" // צילום: "גו-לייב"

בדברים שפרסם אזינקוט כתב סירובו של סמוטריץ' לעסקה המוצעת פוגעת בהחלטות שהתקבלו בתחילת המלחמה. "הקבינט הגדיר לפני חצי שנה את מטרות המלחמה. שני חברי קבינט מפעילים ביממה האחרונה סחיטה באיומים פוליטיים. זו תופעה חמורה שפוגעת בבטחון הלאומי של ישראל. אהיה שותף רק בממשלה שמקבלת החלטות משיקולי האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל, ולא משיקולים פוליטיים".

בתגובה לדבריו אמר סמוטריץ':  "גדי, אתה יודע את הערכתי הרבה אליך, אבל קצת צניעות. זו חובתי לפעול נגד עסקה רעה שתסכן את ביטחון אזרחי ישראל. אולי התרגלת לחבורת הקונספציה שבה כולם חושבים אותו דבר, אך מותר גם לחשוב אחרת. זו לא סחיטה, זו דעה לגיטימית של מיליוני ישראלים שדואגים לעתיד המדינה לא פחות ממך".

אורית סטרוק, צילום: אורן בן חקון

גם השרה אורית סטרוק הגיבה לדבריו: "מציעה לשר איזנקוט לעיין במטרות המלחמה, שגם הוא חתום עליהן. כתוב שם: 'לייצר תנאים להשבת החטופים'. כשעוצרים ולא נכנסים לרפיח - לא מייצרים תנאים להשבת החטופים וגם לא מפרקים את חמאס, וגם לא מסירים כל איום מעזה כלפי ישראל לאורך זמן. בשם המטרות האלה שלחנו חיילים לעזה. חייבים לעמוד בהן".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב גם הוא לאיומו של בן גביר: "מדינת ישראל הפכה לבת ערובה של מטורפים חסרי אחריות. אי אפשר להמשיך ככה. עומד שר עם עבר פלילי בלשכת ראש הממשלה ומאיים על רה"מ מההשלכות אם לא יעשה מה שמורים לו. בן גביר אומר לכל העולם ולכל האיזור שנתניהו חלש ועובד אצלו. לא יאומן שהוא לא מפוטר בו במקום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר