"הממונה על המשטרה עבריין תנועה מועד": קריאות לחקור את בן גביר בעקבות מעורבתו בתאונה

התנועה לאיכות השלטון קראה לפתוח בחקירה על נסיבות תאונת הדרכים ברמלה • בנוסף דרשו לחדד את נהלי הנסיעה המבצעית • ח"כ מירב בן ארי קוראת לפתוח בחקירה פלילית נגד בן גביר • "לא הפעם הראשונה שעובר על חוקי תנועה"

תיעוד: רגעי התאונה של השר בן גביר

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ראשון) ליועצת המשפטית לממשלה, למפכ"ל המשטרה ולראש השב"כ בדרישה לחקור את נסיבות התאונה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ביום שישי האחרון. "לא יתכן כי דווקא השר הממונה על המשטרה, הוא עבריין תנועה מועד".

 

רכבו של השר, התהפך כאשר עבר באור אדום לאחר שביקר בזירת הפיגוע ברמלה. במכתבה מציינת התנועה כי לשר עשרות עברות תנועה קודמות ובשנה האחרונה היה מעורב בתאונה בנסיבות דומות. לדבריהם, עד כה נמנעה המשטרה לחקור את התאונות והעבירות.

בלשכת בן גביר נטען כי רכבו של השר עבר באדום מאחר והיה מדובר בנסיעה בנסיבות מבצעיות. בעקבות כך הם דורשים לחקור מדוע הנסיעה הוגדרה כמבצעית ומדוע ביתו נכחה בה. בנוסף ביקשו לחדד את נהלי הנסיעה המבצעית ואת נהלי הבטיחות בה.

עו"ד רותם בבלי דביר, מנהלת מחלקת ליטיגציה בתנועה לאיכות השלטון: "לא יתכן כי דווקא השר הממונה על המשטרה, הוא עבריין תנועה מועד, אשר התנהלותו בעת נסיעותיו עם פמלייתו עשויה להוות סכנה מוחשית לכל ציבור הנוסעים. אנו מצפים מהגורמים המופקדים על אכיפת החוק שיבצעו חקירה מקיפה של נסיבות התאונה, ושיחודדו הנהלים לעניין בטיחות בעת נסיעה מבצעית".

זירת התאונה של בן גביר, צילום: יוסי זליגר

ח"כ הכנסת מירב בן ארי פנתה לפרקליט המדינה בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד בן גביר. "זוהי לא הפעם הראשונה שהשר עובר על חוקי התנועה; מאז שנת 2000 צבר 76 עבירות תעבורה, כאשר האחרונה מבניהן הייתה בינואר השנה בגין נסיעה במהירות מופרזת.

"נראה כי עבירות התנועה אשר, כידוע לך, לא חלה לגביהן חסינות, מתרחשות בנוכחותו וככל הנראה בהנחייתו המלאה. בכך, השר לא רק מסכן את חייו שלו עצמו אלא גם את חייהם של הסובבים אותו. ובכך, אני מבקשת שתפעל על מנת לפתוח בחקירה פלילית לאלתר ובדחיפות האפשרית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר