חברי קואליציה לנתניהו: "צעדי הממשל האמריקני לא יכולים לעבור בשתיקה"

שדולת ארץ ישראל בכנסת פנתה לראש הממשלה בדרישה לגבש רשימת גופים, ארגונים וישויות ברשות הפלשתינית - עליהם יפועלו הסנקציות המודברות • זאת בעקבות הפרסומים כי ממשל ביידן מתכוון להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה

מבקשים שסנקציו יוטלו על בכירים פלשתינים (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

על רקע הפרסומים אודות כוונת ממשל ביידן להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה, פנתה היום (ראשון), שדולת ארץ ישראל בכנסת לראש הממשלה נתניהו ודרשה לגבש רשימת בכירים ברשות הפלשתינית עליהם יחולו אותן הסנקציות לחלופין.

רה"מ נתניהו: "הבהרנו לידידנו האמריקנים שהסכמות מוגבלות יותר (מול איראן) - גם הן אינן מקובלות עלינו" (ארכיון) // רועי אברהם/לע״מ, סאונד: בן פרץ/ לע"מ

במכתב ששלחו לנתניהו כתבו ראשי השדולה ובהם חבר מפלגתו של נתניהו יולי אדלשטיין, "יש למנף דיפלומטית ומשפטית ולהגיש לממשל האמריקאי רשימה של בכירי הרש"פ המעורבים בטרור ובהסתה ולהכניסם תחת הגדרות הצו הנשיאותי המגביל והעיצומים האירופים".

העתקים מהמכתב שלחו ראשי השדולה אדלשטיין, שמחה רוטמן ולימור סון הר-מלך, גם לשר הביטחון ושר החוץ ובו כתבו גם כי מדובר ב"התערבות בלתי מתקבלת על הדעת מצד ממשל ארצות הברית והאיחוד האירופי שנעשתה ללא תשתית ראייתית, אלא על בסיס טענה חסרת יסוד, לפיה מדינת ישראל אינה עושה את המוטל עליה בתחום אכיפת החוק ביהודה ושומרון. צעדים אלו, מצד ממשלים ידידותיים ובעלי ברית של מדינת ישראל, אינם יכולים לעבור בשתיקה".

פלשתינים מתפרעים ביהודה ושומרון, צילום: אי.פי.איי

לטענת השלושה "עולה חשש כבד להתערבות בוטה מצד גורמי ממשל לניהול משאבי הצבא הישראלי ואופן פעולתו. כולנו מעריכים ומוקירים את מערכת היחסים הקרובה והחמה בין ישראל לארה"ב. במקרים בהם עולה חשש לתקלות נקודתיות - צה"ל ומדינת ישראל יטפלו בהם באופן עצמאי וריבוני". במכתב הם קוראים לשדר אמירה נחרצת לפיה חילוקי דעות בין מדינות ידידותיות נפתרים באמצעים דיפלומטיים ובשיח הדדי - ולא באמצעים דרקוניים וחד צדדיים.

במישור המעשי מציעים ראשי השדולה להגיש לממשל האמריקני ולמדינות הנוספות  "רשימה של גופים, ארגונים, ישויות ובכירי הרשות הפלשתינית המעורבים בטרור, אלימות והסתה כנגד מדינת ישראל ואזרחיה, וממילא חוסים תחת הגדרות הצו הנשיאותי של ביידן. במקביל מציעים לפעול גם במישור משפטי במדינות אלו נגד יישום העיצומים באופן אנטי-ישראלי כה מובהק".

דורשים להטיל סנקציות גם על בכירים פלשתינים (ארכיון), צילום: אי.פי

את מכתבם חותמים חברי הכנסת בכך ש"אתגר זה עומד לפתחכם ערב חג הפסח, בו יצא עם ישראל משיעבוד לחירות עולם - ובסמוך ליום ‏העצמאות הממשמש ובא. ‏תקופה זו משקפת היטב את הצורך לשקף לעולם כולו את חירותה ועצמאותה של מדינת ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר