הרצוג בטקס השבעת שופטים: "מערכת משפט עצמאית מגנה עלינו בזירה הבינלאומית"

"טקס המינוי שלכם הוא המסר הכי חזק אל מול אויבינו", אמר הנשיא הרצוג בטקס החגיגי בו הצהירו אמונים 36 שופטים • "האירוע מתקיים בצל מלחמה קשה, ובכל זאת, המעמד הזה חשוב" אמר הנשיא • כזכור, לפני כחודשיים הפנה השופט פוגלמן ביקורת כלפי שר המשפטים: "פעלתי ואמשיך לפעול על מנת לשמר את עצמאותה ויציבותה של הרשות השופטת"

הרצוג בטקס השבעת שופטים: "אירוע חשוב ומרגש - שהתחיל בוויכוחים מרים" צלם: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים הבוקר (יום חמישי) בטקס השבעת שופטים ורשמים בכירים  בטקס, שהתקיים בבית הנשיא, הצהירו אמונים בפני נשיא המדינה 36 שופטים ורשמים בכירים: 11 שופטים לבתי משפט מחוזיים, חמישה 15לבתי משפט השלום, חמישה שופטים לבתי משפט למשפחה, וארבעה שופטים לבית משפט לתעבורה ורשם בכיר.

"זהו מאורע חשוב ומרגש", אמר הנשיא וסייג: "אך הגענו אליו לאחר חודשים ארוכים מאד, כמעט שנתיים, שהתחילו בוויכוחים מרים, קשים וכואבים"

נשיא המדינה בטקס השבעת שופטים ורשמים בכירים, צילום: מעיין טואף / לע״מ

הנשיא המשיך והתייחס למצב הביטחוני: "והאירוע מתקיים בצל מלחמה קשה, כש-133 מאחינו ואחיותינו מוחזקים כבני ערובה בידי ארגון טרור רצחני. ובכל זאת, המעמד הזה חשוב"

זקוקים להסכמות רחבות

"שופטות ושופטים יקרים", המשיך הנשיא: "טקס המינוי שלכם, דווקא בעת הזאת, מסמל את חוסנה של החברה הישראלית, זהו המסר הכי חזק אל מול אויבינו ומבקשי רעתנו בעת הזו. החברה הישראלית זקוקה להסכמות רחבות, מערכת המשפט זקוקה להסכמות רחבות, אנחנו – כולנו – זקוקים להסכמות רחבות". 

"כולי תקווה כי המעמד המשמח הזה יהיה סימן לבאות, ושרוח ההסכמות והעשייה המשותפת ימשיכו ללוות אותנו ונמלא שורות שופטי ישראל".

"מערכת המשפט הישראלית, האיתנה, העצמאית, המקצועית והבלתי-תלויה, היא לא רק אחת הרגליים החשובות ביותר של הממלכתיות הישראלית ושל הדמוקרטיה הישראלית, אלא גם, כפי שראינו היטב לאחרונה – מקנה לנו מקום של כבוד בין מדינות העולם החופשי, ומשמשת חומת מגן בפני ניסיונותיהם של אויבינו להשתמש בדין הבין-לאומי כדי לפגוע בזכותנו להגן על עצמנו".

נשיא המדינה בטקס השבעת שופטים ורשמים בכירים, צילום: מעיין טואף / לע״מ

"לסיום", אמר הנשיא: "נתפלל כולנו לשובם של החטופות וחטופינו במהרה הביתה, אמן. נחבק מעומק הלב את המשפחות השכולות והדואבות, נאחל רפואה והחלמה מהירה לפצועות ופצועי ישראל, במיוחד חיילי צה״ל הפצועים. נאחל הצלחה לחיילי צה״ל ומפקדיו, נחזק את המפונות והמפונים מבתיהם בצפון ובדרום, נאחל לכל עם ישראל חג פסח כשר ושמח".

לפני כחודשיים, מ"מ נשיא העליון עוזי פוגלמן העביר ביקורת על שר המשפטים יריב לוין: "בין ההצעות השונות לרפורמה במערכת המשפט שנשמעו בשנה החולפת, היו גם, כידוע, הצעות שנגעו למבנה הוועדה לבחירת שופטים. בפעם הראשונה ב-75 שנות קיומה של מדינת ישראל, לא ממונה נשיא קבוע לבית המשפט העליון".

השר לוין ומ"מ נשיא העליון פוגלמן, צילום: חיים גולדברג/פלאש 90, אורן בן חקון

בכנס העמותה למשפט ציבורי אמר: "עדיין לא נבחר נשיא קבוע למערכת בתי המשפט. במצב דברים חריג זה, קיבלתי לידי את תפקיד ממלא מקום הנשיא. פעלתי – ואמשיך לפעול – על מנת לשמר את עצמאותה ויציבותה של הרשות השופטת ואת תפקידה בשמירה על שלטון החוק וזכויות האדם".

"אך תפקיד נשיא בית המשפט העליון מחייב מינוי קבוע, נוכח החשיבות והרגישות שכרוכות בתפקיד זה והצורך לאפשר למערכת לתכנן ולבצע מדיניות ארוכת-טווח. כמי שעומד בראש המערכת, אני מקווה שבקרוב תוכל מערכת בתי המשפט לשוב ולפעול תחת ניהולו של נשיא בית המשפט העליון, במינוי של קבע".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר