הממשלה אישרה: תוכנית לשיקום העוטף בסכום של 19 מיליארד שקלים יוצאת לדרך

במהלך ישיבת הממשלה הודיע נתניהו על תוכנית "תקומה" ש"תזניק את יישובי העוטף" • קודם לכן נפגש עם שרי החוץ של גרמניה ובריטניה • "מודה לידידינו על התמיכה, אך את ההחלטות נקבל בעצמנו", אמר

צילום: איתי בית-און / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ

"נזניק את יישובי העוטף לדורות": הממשלה אישרה היום (רביעי) תוכנית לשיקום העוטף בסכום של 19 מיליארד דולרים.

"אנחנו נשקיע בדיור, בתשתיות, בחינוך, בתעסוקה, ברפואה ועוד", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריו, "מחבלי חמאס ביקשו לעקור אותנו - אנחנו נעקור אותם ונעמיק שורש. נבנה את ארץ ישראל ונשמור על המדינה שלנו".

פגישת נתניהו עם שרת החוץ של גרמניה, צילום: מעיין טואף / לע״מ

בתוך כך, נתניהו נפגש היום במשרדו עם שר החוץ של בריטניה דיוויד קמרון ועם שרת החוץ של גרמניה אנאלה ברבוק. לאחר מכן אמר נתניהו: "את ההחלטות שלנו אנחנו נקבל בעצמנו, ומדינת ישראל תעשה כל מה שצריך כדי להגן על עצמה".

במהלך הפגישות דנו על המשך הלחימה והמצב ההומניטרי בעזה. נתניהו עמד על כך שישראל תשמור על הזכות להגנה עצמית, והודה לשניים על התמיכה שלהן כנגד ההתקפה האיראנית.

נתניהו בפגישה עם שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון, צילום: מעיין טואף / לע״מ

השניים הגיעו כחלק מהרצון לדון בהיקף הסיוע לרצועה. במהלך הפגישות הציג בפניהם ראש הממשלה את היקף הסיוע ההומניטרי וכן את המשך מהלך המלחמה. בנוסף הוא דחה את טענתם של ארגונים בינלואמיים כי יש רעב ברצועה והדגיש את המאמצים של ישראל בסיוע ההומניטרי.

גם השר בני גנץ נפגש עם השרים. הוא ביקש להודות להם על עמידתם לצד ישראל. הוא הדגיש בפניהם כי העולם חייב לגבות מחיר מדיני מאיראן וכי ישראל מצפה שיוטלו עליה סנקציות צבאיות וכלכליות.

לאחר הפגישות נפתחה ישיבת הממשלה, שבה אמר נתניהו כי הוא מודה על התמיכה של המדינות, "גם תמיכה במילים וגם תמיכה במעשים".

נתניהו בישיבת הממשלה, צילום: מעיין טואף \ לע"מ
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר