אחרי העימות עם החרדים: הדרישה של בן גביר יורדת מסדר היום

השר לביטחון לאומי מתעקש להעביר עוד היום את סמכויות הרשות לאכיפת מקרקעין אליו במליאה • החרדים מסרבים כיוון שלטענתם הוא תוקע את חוק התקשורת • בן גביר איים: "עוצמה יהודית לא תצביע עם הקואליציה"

השר בן גביר (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

נציגי הסיעות החרדיות הודיעו היום (שני) לשר איתמר בן גביר כי לא יאפשרו את העברת הרשות לאכיפת מקרקעין למשרד לביטחון לאומי, זאת לאחר שבתחילת החודש, הממשלה אישרה את מימוש ההסכם הקואליציוני עם בן גביר. לפיכך הנושא ירד מסדר היום.

סמוטריץ׳ מתייחס לאיומי בן גביר להפיל את הממשלה (ארכיון)

במסגרת אישור הממשלה היה אמור בן גביר לקבל לאחריות משרדו את הרשות לאכיפה במקרקעין שהייתה עד עכשיו במשרד האוצר. הנימוק מאחורי המהלך היה איחוד כוחות אכיפה נגד האלימות, בין היתר בחברה הערבית. בן גביר מתעקש להעביר עוד היום את הסמכויות אליו במליאה, אך החרדים מסרבים כיוון שלטענתם, השר לביטחון לאומי תוקע את חוק התקשורת.

גורמים בכירים בעוצמה יהודית מסרו: "הדיל שנרקם בין המפלגות הערביות למפלגות החרדיות על עיכוב העברת הרשות לאכיפת מקרקעין תמורת תמיכתם בחוק הגיוס יפגע באופן ישיר במאמצי האכיפה בנגב. "השר בן גביר וחברי סיעת עוצמה יהודית הודיעו ליו״ר הקואליציה כי החל מהיום המפלגה אינה מחויבת למשמעת הקואליציונית, ותצביע כראות עיניה עד להעברת הרשות".

יו"ר יהדות התורה, משה גפני, צילום: אורן בן חקון

בכיר ביהדות התורה מסר ל"ישראל היום": "בן גביר מתנהג כמו הילד המפונק של הקואליציה, שכל דבר שהוא רוצה הוא חייב לקבל מייד. שילמד להתנהג בקואליציה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר