השר גנץ בהצהרה: "ניכנס לרפיח ונחזור לחאן יונס"

באשר לעסקת החטופים אמר יו"ר המחנה הממלכתי: "יש חשיבות עליונה גם ללחץ המדיני" • בין השאר אמר כי בהמשך לניצחון ולהחזרת התושבים לבתיהם "יש להשלים את החלפת חמאס ברצועת עזה" • בנושא חוק הגיוס אמר: "דורשים מתווה שירות שיכלול מנהלת מסודרת"

השר בני גנץ בישיבת סיעה בקיבוץ יד מרדכי// דוברות המחנה הממלכתי

"חופש הפעולה המבצעי שלנו בעזה – ישאר, ישמר וימומש": כך אמר השר בני גנץ במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (רביעי) לאחר ישיבת סיעת המחנה הממלכתי בקיבוץ יד מרדכי. "צה"ל יהיה בכל מקום שבו יהיו יעדי טרור, ניכנס לרפיח ונחזור לחאן יונס". 

השר גנץ בישיבת סיעה של המחנה הממלכתי

"הלחימה מול חמאס תארך זמן", אמר גנץ. נערים שנמצאים כעת בחטיבת הביניים, עוד ילחמו ברצועת עזה, כמו באיו"ש ומול לבנון".  כמו כן אמר כי "יש להשלים הישג מדיני, להחליף את חמאס ברצועת עזה, ולחזק את היציבה האזורית של ישראל במזרח התיכון".

"משום שאנחנו בלחימה ארוכה, עלינו להסתכל על זירת המלחמה באופן רחב. הצורך הדחוף ביותר מוסרית ולאומית – הוא להשיב את חטופינו. לצד לחץ צבאי, יש חשיבות עליונה גם ללחץ המדיני. שוחחתי על כך גם עם בכירים בארה"ב ובאזור - זה הזמן להפעיל את כל המנופים על חמאס. ראשי חמאס צריכים לדעת שלצד המחיר הצבאי, העולם ומדינות האזור יגבו מהם מחיר כבד אם יכשילו את המתווה שעל הפרק". כמו כן הוסיף כי "יש להחזיר את התושבים המפונים בדרום ובצפון". 

מיטוט חמאס מתרחק. עשן מעל רפיח, צילום: אי.אף.פי

השר הביע את רצונו להשיג הסכם נורמליזציה מול סעודיה ומדינות נוספות, לנוכח האיומים של איראן והוסיף: "אזרחי ישראל צריכים לדעת, שהיכולות של מדינת ישראל עולות על כל מדינה במזרח התיכון - בהגנה ובהתקפה".

"נהיה שותפים של מי שרוצה בתיקון אמיתי" 

"אני, כמו חברי גדי איזנקוט, עוסק במתווה השירות שמונה שנים", הוסיף גנץ. "שבעה באוקטובר הוכיח: או שנחיה על חרבנו – או שלא נחיה".

גנץ בישיבת הסיעה של המחנה הממלכתי ביד מרדכי, צילום: דוברות המחנה הממלכתי

יש לי כבוד גדול ללימוד התורה שחייב להישמר – ויש לחבריי ולי גם אחריות לאומית על החברה הישראלית כולה", אמר. אנחנו נהיה שותפים להסכמות על פתרון לשירות – ולא למהלך של פטור משירות. העקרונות שלנו ברורים וידועים: מתווה שירות ישראלי שיכלול הקמת מנהלת שירות שתהיה אחראית על כולם. יש צורך אחד לכולנו, וצריך להיות חוק אחד לכולנו, ושירות ישראלי לכולנו".

הפגנת חרדים נגד חוק הגיוס בכביש 4, צילום: גדעון מרקוביץ'

"לצד המתווה, יש לעגן בחוק גיוס במספרים משמעותיים, וסנקציות כלכליות נרחבות על מי שיבחרו להפנות עורף להסכמות הלאומיות הרחבות שלנו. אסור לנטוע אשליות שכל החרדים והערבים ישרתו מחר בבוקר – אבל אסור גם לוותר על קידום אמיתי של תהליך כזה. אם יש מי שמוכן לזנוח את ערך השירות וצורכי הביטחון, ולקדם מתווה השתמטות – באחריות".

"נהיה שותפים מלאים של כל מי שרוצה בתיקון אמיתי – אך לא נסכים להיות שותפים לקומבינה פוליטית שתפגע בצורך לאומי", אמר. "זה נושא קריטי לביטחוננו ולחברה הישראלית לעשורים קדימה. מי שלא הבין שמשהו גדול השתנה בשבעה באוקטובר, טועה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר