דרמה במפלגת "יש עתיד": לפיד נבחר לראשות המפלגה בהפרש של 29 קולות

בבחירות המפלגה אחוז ההצבעה הסופי עמד על 82 אחוזים • לאחר פרסום התוצאה אמר לפיד: "אנחנו נעשה שינוי - נעבוד עם בני וגדי, עם ליברמן, עם השמאל ועם הליכודניקים שכבר לא יכולים לשאת את הקיצוניות ואת השחיתות"

ההצבעה בבחירות לראשות יש עתיד, היום

תוצאות דרמטיות: יאיר לפיד ניצח הערב (חמישי) בבחירות לראשות מפלגת "יש עתיד" בהפרש של 29 קולות בלבד. לאחר ניצחונו אמר "המלחמה שלנו רק התחילה. מפני שאין אף אחד חוץ מאתנו שמציע למדינה הזו חזון אחר וכיוון אחר. כולם נכנעו והלכו והתיישבו מתחת לנתניהו ורק אנחנו נשארנו, אז רק אנחנו נעשה את השינוי!"

בנאום הניצחון אמר "אני רוצה להודות לחבר הכנסת רם בן ברק על מירוץ הוגן, בלי השמצות, בלי הכפשות, בלי קבלני קולות ובלי מפקדי ארגזים. רם, יחד אתך יש עתיד הראתה שוב למדינת ישראל שאפשר אחרת. שיש דבר כזה פוליטיקה אחרת.

תוצאת הבחירות צפויה אך מפתיעה., צילום: גדעון מרקוביץ

"יש לנו משימה. המשימה שלנו קשה, אבל אפשרית. אנחנו צריכים ממשלה אחרת, שתשנה את סדרי העדיפויות, תעיף מחיינו את הקיצונים ותתחיל לנהל את העסק כמו שצריך, ממשלה שסוף סוף תעשה סדר במדינה הזו!"

"אנחנו נעבוד עם כל הכוחות השפוייים, עם בני וגדי, עם ליברמן, עם השמאל ועם הליכודניקים שכבר לא יכולים לשאת את הקיצוניות ואת השחיתות. אנחנו בעיקר נעבוד אתכם. עליכם אני סומך. אתם מדהימים. אתם השטח הכי טוב בארץ, אתם הלב של המפלגה הזו, אתם אלה שיכולים להביא שינוי לעם ישראל", הוסיף.

היו"ר הנוכחי, יאיר לפיד, צילום: גדעון מרקוביץ

כאמור, ניצחון לפיד הסתיים בהפרש קטן. כאשר לפיד קיבל 308 ואילו רם בן ברק זכה ב-279 קולות. אף שתוצאות הבחירות היו צפויות, הפרש הקולות המועט מצליח להפתיע. 

רם בן ברק בקלפי ההצבעה, היום, צילום: גדעון מרקוביץ

״אני גאה ביש עתיד על תהליך הדמוקרטיזציה שהיא עוברת. אנחנו נצא מפה מאוחדים יותר כי יש לנו אתגרים גדולים והמדינה הזאת בצרות גדולות ויש עתיד היא זו שתילחם כדי להציל אותה", אמר מוקדם יותר לפיד.

רבים במערכת הפוליטית טוענים כי מדובר בפריימריז פיקטיביים, שכן רוב מוחלט של המפלגה הם אנשים של לפיד ומחויבים לו, אך כאמור במפלגה טוענים: "הפעם אולי לפיד ינצח בצורה משמעותית, בפעם הבאה כבר יהיו יותר מועמדים - ומוועידה לוועידה ההתמודדות תהפוך קשה ואמיתית יותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר