ח"כ גפני: "מברך את החיילים ומתפלל לבריאותם, אבל בלי לומדי תורה אין לנו עתיד"

יו"ר ועדת הכספים אמר את הדברים באירוע הנחת אבן הפינה לבית הספר של 'החינוך העצמאי' בטבריה • הרב דוד לאו באיגרת לתלמידי הישיבות לקראת פגרת בין הזמנים: "על עם ישראל עוברת תקופה קשה, דווקא בימים אלו לאור המצב, יש חובה להגביר ולחזק את סדרי לימוד התורה"

גפני: "מברך את החיילים שמסכנים את נפשם, אבל בלי לומדי תורה אין לנו עתיד"

ברקע למשבר חוק הגיוס, לאחר שברגע האחרון, הגישה המדינה אמש (רביעי) בקשה לדחייה של יום בהגשת התשובה לבג"ץ בנושא הפטור מגיוס, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, מיהדות התורה, אמר "בלי לומדי התורה אין לנו זכות קיום בארץ הזאת".

הפגנה נגד הגיוס, בירושלים., צילום: אורן בן חקון

גפני אמר את הדברים באירוע הנחת אבן הפינה לבית הספר של 'החינוך העצמאי' בטבריה: "אחרי אלפיים שנות גלות עם ישראל חזר להיות עם יהודי בארצו וזה בזכות לומדי התורה שממשיכים את המסורת. אני מברך את החיילים שמסכנים את נפשם בעזה וכאן בגבול הצפון, אני מתפלל עם כל עם ישראל שיחזרו הבייתה בריאים ושלמים, אבל בלי לומדי תורה אין לנו עתיד ולכן צריך לשמר אותם בכל הכוח האפשרי".

הרב לאו: "תקופה קשה, דווקא עכשיו חובה להגביר לימוד התורה"

בתוך כך, לקראת סיום סמסטר חורף בישיבות והיציאה הצפויה לפגרה המכונה תקופת "בין הזמנים" בה תלמידי הישיבות בעיקר נחים ומטיילים, הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו פרסם איגרת מיוחדת לבני הישיבות ולאברכי הכוללים.

הרב הראשי דוד לאו, צילום: אורן בן חקון

בניגוד לעמיתו, הרב הספרדי הראשי הרב יצחק יוסף שהציג גישה לוחמנית, הרב לאו דאג לפתוח את מכתבו עם דברי חיבור ודאגה על התקופה הקשה העוברת על העם בכל החזיתות. הוא ביקש מבחורי הישיבה לא לנוח ולא להתבטל אלא להמשיך את סדרי הלימוד כבשגרה.

במכתב שהוציא הרב נכתב: "על עם ישראל עוברת תקופה קשה. מלחמה עקובה מדם מתנהלת בדרום הארץ ובצפונה ולדאבון הלב רבים חללים הפילה. רבים מאחינו מחרפים נפשם ובמסירות עצומה עומדים על משמר ארצנו ועל הגנת אזרחי המדינה".

עוד כתב הרב לאו: "בימים אלו עומד להסתיים "זמן חורף" והישיבות והכוללים יוצאים לימי 'בין הזמנים'. דוקא בימים אלו לאור המצב, יש חובה להגביר ולחזק את סדרי לימוד התורה. 'בין הזמנים' אינם ימי פגרה, גם בתקופה זו עלינו לקבוע סדרי לימוד קבועים, להוסיף אור תורה וזכויות לעם ישראל כולו ולזכות הלוחמים העומדים במערכה הקשה".

לסיום נכתב: "עלינו להסיח דעת מכל המריבות והתגרות, לשרש את השנאה ואת המפריד בינינו. יש לחפש את המאחד וללכד את השורות. על בני התורה מוטלת אחריות רבה לחיזוק התורה ולהגדלת כבוד שמים וזאת השעה לכוון לדרך האמת והשלום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר