אושר בקריאה שלישית: חוק קבורה צבאית ללוחמי האש וסוהרים

החוק משווה את הזכות לקבורה בבית קברות צבאי עבור אנשי שירות בתי הסוהר והכבאים, שנהרגו או נפטרו שלא בעת מילוי תפקידם כשם שנקברים משרתי קבע, שוטרים ואנשי כוחות בטחון נוספים • יוזמי החוק, ח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית וח"כ מירב בן ארי מיש עתיד

סוהרים בכלא גלבוע, ארכיון. צילום: משה שי

הצעת החוק שתשווה תנאי קבורת סוהרים וכבאים לשאר משרתי כוחות הביטחון, שיזמה ח״כ מירב בן ארי (יש עתיד) וח״כים מעוצמה יהודית עברה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית ותכנס לספר החוקים. הצעת החוק עברה במליאה, 8 הצביעו בעד - ללא מתנגדים.

תיעוד: מחבלי הנוח'בה מובלים לבתי הכלא בישראל // ארכיון | דוברות שב"ס

לפי הצעת החוק מוצע להשוות את הזכות לקבורה בבית קברות צבאי עבור משרתי שירות בתי הסוהר והכבאים, שנהרגו או נפטרו שלא בעת מילוי תפקידם כשם שנקברים משרתי קבע, שוטרים ואנשי כוחות בטחון נוספים.

"זהו חוק חשוב מאין כמוהו שעושה תיקון עוול של עשרות שנים עם הכבאים והסוהרים שמחרפים את נפשם כל הזמן. הכבאים והסוהרים ראויים קבורה צבאית כמו שאר הגופים הביטחוניים ואני שמח ומברך את חבר סיעתי, צביקה פוגל שהעביר את החוק״, אמר השר לביטחון לאומי, איתמר

ח"כ צביקה פוגל, צילום: אורן בן חקון

 

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי ״לוחמי האש מוסרים את נפשם לשם הצלת חיי אדם ועומדים בחזית לצד שוטרים וגורמי ביטחון אחרים. הסוהרים עומדים אף הם בקו ראשון מול אלו המבקשים לפגוע בביטחון אזרחי מדינת ישראל, קרי מחבלים כלואים, ועובדים בתנאי מתח קשים בין הסורגים אל מול גורמים עוינים. לכן מוצע לזכות אוכלוסיות אלו – המשרתים בכבאות והצלה שנהרגו בעת ועקב מילוי תפקידם והמשרתים בבתי הסוהר שנהרגו בעת שירותם – יקברו בכבוד הנלווה בבתי קברות צבאיים.

ח״כ מירב בן ארי: ״החוק שעבר היום מסיים תהליך שהתחלתי כיו"ר הועדה לבטחון פנים בכנסת הקודמת. אין סיבה שסוהרי שב"ס והכבאים שנלחמים עבור בטחון אזרחי ישראל לא יזכו לאותם תנאי קבורה המגיעים לשאר משרתי כוחות הביטחון. אמשיך לפעול עבור ארגוני הבטחון של מדינת ישראל ולהפוך את כב”ה לגוף בטחוני".

מירב בן ארי (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

יוזם החוק, יו״ר הוועדה לביטחון לאומי, ח״כ צביקה פוגל: אני לא מחפש צדק, אני עושה צדק עם לוחמי האש, הסוהרים ובני משפחותיהם. תודה רבה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על השותפות בהעברת החוק, נמשיך לעשות יחד למען עם ישראל.

מנכ״לית הארגון הארצי לקידום מעמד השוטר והסוהר ברכה על אישור החוק: "בשעה טובה, התיקון לחוק קבורה צבאית - עבר! אנו שמחים וגאים לבשר, שלאחר פעילות של ארגון נשות השוטרים והסוהרים לתיקון החוק, עבר החוק בקריאה שניה ושלישית. החוק עושה צדק היסטורי עם הסוהרים, שעד היום לא זכו לקבורה צבאית אם נפטרו שלא תוך כדי ועקב שירותם, בשונה משאר משרתי כוחות הביטחון. אנו מודים לח״כ מירב בן ארי שקידמה את החוק ולח״כ צביקה פוגל, יו״ר הוועדה לביטחון לאומי, שלא שקט ולא נח ודאג להעלות את הנושא פעם אחר פעם בוועדה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר