סמוטריץ' נגד הרמטכ"ל: "אין לך גיבוי למחטף של מינויים"; בן ארי תקפה בחזרה: "אתה לא מבין כלום"

הצהרת הרמטכ"ל הרצי הלוי גררה תגובות מהמערכת הפוליטית • סמוטריץ': "הדור החדש של המפקדים שלא היה שותף לקונספציה ולמחדל יוביל את השיקום והתיקון" • טרופר יצא נגד שר האוצר: "מוטב שישלים עם כך שיגיע הזמן בו יצטרך להחזיר את המנדט לבוחרים כי האמון בו ובממשלה התרסק"

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ'. צילום: דובר צה"ל, אורן בן חקון

הצהרת הרמטכ"ל הרצי הלוי שפורסמה הערב (ראשון), גררה תגובות רבות במערכת הפוליטית. הלוי התייחס בהצהרתו לתקשורת לאתגרים הביטחוניים סביב חודש הרמדאן, להערכת מצב של פעולות צה"ל בעזה ובגבול הצפון, לחיסול הלא-רשמי של בכיר חמאס מרואן עיסא, וגם לפעולות המשמעתיות שננקטו בזמן המלחמה נגד בכירים בצבא, שחרגו מהקו שמתווה המטכ"ל, כמו תא"ל ברק חירם ותא"ל דן גולדפוס.

הצהרת הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם בטוויטר (X) ציוץ, בו אמר: "אדוני הרמטכ״ל, יש לך גיבוי מלא לניצחון. לא למחטף של מינויים. הדור החדש של המפקדים שלא היה שותף לקונספציה ולמחדל יוביל את השיקום והתיקון".

"אתה לא מבין כלום, בקושי סיימת את השירות שלך"

דבריו של סמוטריץ' פתחו שרשור של תגובות מצד חברי הכנסת של האופוזיציה, בראשם חילי טרופר, ממפלגת כחול לבן. "יש משהו חצוף במהות ובדרך בה סמוטריץ' תוקף את צה"ל באשר למינויים של מפקדים", אמר טרופר. "סמוטריץ' מדבר על הצורך באמון כלפי ראשי הצבא וטוען שהאמון אבד. ובכן, על פי כל הבדיקות הצבא דווקא נהנה מהאמון הגבוה ביותר בחברה הישראלית, ואילו סמוטריץ' וממשלת נתניהו סובלים ממשבר אמון אדיר מבחינת הציבור הישראלי".

מירב בן ארי (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

"על פי התיאוריה של שר האוצר בנוגע לאמון, מוטב שדווקא הוא ושרים אחרים ימנעו ממינויים וישלימו עם כך שיגיע הזמן בו הם יצטרכו להחזיר את המנדט לבוחרים כי האמון בהם התרסק".

חברת הכנסת מירב בן ארי מסיעת יש עתיד הגיבה גם היא לדברי סמוטריץ': "הבעיה שלנו היא שאתה לא מבין כלום, לא בכלכלה ובטח לא בצבא. מינויים בצה"ל חייבים לקרות כי קצינים חייבים להתקדם, אם לא, כל הצבא תקוע. אבל איך תבין, בקושי סיימת את השירות שלך וגם הבן שלך הבנתי לא עף על האירוע. בקיצור, אל תתערב, שלא תהרוס את הצבא כמו שהרסת את הכלכלה".

חבר כנסת אחר מסיעת יש עתיד, מיקי לוי אמר בתגובה לדברי סמוטריץ': "אם לרמטכ״ל אין סמכות למנות מינויים תוך כדי המלחמה בעקבות ה-7.10 גם לך כחבר קבינט המחדל אין סמכות להעביר כספים קואליציוניים או תקציב מדינה לטווח ארוך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר