הרב הראשי יוסף באמירה מקוממת: "אם יגייסו אותנו ניסע לחו"ל"

יוסף אמר את הדברים בשיעורו השבועי בצל הדרישה הציבורית לשוויון בנטל • עוד אמר הרב הראשי: "החיילים מצליחים בזכות בני התורה"

הראשון לציון הרב יוסף: אם יכריחו אותנו ללכת לצבא - ניסע כולנו לחוץ לארץ

הרב הראשי יצחק יוסף התייחס היום (שבת) במהלך שיעורו שבועי לנושא גיוס החרדים. יוסף הביע התנגדות תקיפה לרעיון ואמר כי "אם יגייסו אותנו ניסע לחו"ל. עוד אמר הרב הראשי כי "החיילים מצליחים בזכות בני התורה".

אלה דבריו המלאים: "יהיה מה שיהיה, אם יכירחו אותנו להתגייס לצבא ניסע כולנו לחו"ל, נקנה כרטיסים ונלך לשם. אין דבר כזה (על הדרישה לגיוס), זה (בני הישיבות) מעמיד את המדינה. הם צריכים להבין את זה כל החילונים שלא מבינים את זה. הם צריכים להבין שבלי התורה, בלי הכוללים, בלי הישיבות לא היתה הצלחה לצבא, מה שהם מצליחים בצבא זה בזכות בני התורה, החיילים מצליחים בזכות בני התורה".

 

מפלגת הציונות הדתית מסרה בעקבות דברי הרב הראשי: "גיוס לצבא: מצווה גדולה! מודים על הזכות לשרת את עם ישראל בלימוד תורה ובעזרת ישראל מיד צר. אחרי אלפיים שנות גלות לא נעזוב את ארצנו לעולם. ציבור שמוכן לשלם בחייו על ארץ ישראל לא יוותר עליה בשום תנאי".

ראש האופוזיציה יאיר לפידאמר בתגובה לדברי הרב יוסף: "דברי הרב יוסף הם חרפה ועלבון ללוחמי צה״ל המחרפים נפשם להגנת המדינה. הרב יוסף הוא עובד מדינה, עם משכורת מהמדינה, הוא לא יכול לאיים על המדינה. מי שישתמט מצה״ל, לא יקבל אגורה ממדינת ישראל".

יו"ר ישראל בתינו אביגדור ליברמן הגיב גם הוא לדברים ואמר: "בלי חובות אין זכויות. חבל שהרב יצחק יוסף והעסקנים החרדים ממשיכים לפגוע בביטחונה של ישראל ולפעול בניגוד להלכה. וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה לִבְנֵי גָד וְלִבְנֵי רְאוּבֵן הַאַחֵיכֶם יָבֹאוּ לַמִּלְחָמָה וְאַתֶּם תֵּשְׁבוּ פֹה?״

אורי קידר, מנכ״ל ישראל חופשית מסר בתגובה לדברי הרב הראשי: ״האיומים של הרב יצחק יוסף צריכים להוביל לכך שכבר מחר הוא יפסיק לקבל משכורת מהציבור. אין כזה דבר שחלק אחד מהחברה מתייצב להגנה על המולדת, והשני - בורח מהזכות הזו. כולנו ישראלים, כולנו משרתים ומה שהיה לא יהיה. הגיע זמן שוויון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר