הבחירות המוניציפליות ביו"ש: דרמות מותחות והיסטוריה לצד שגרה מנומנמת

ברוב המועצות האזוריות אין תחרות משמעותית • המקום המעניין ביותר, ככל הנראה, הינו גוש עציון, שם נמצא ראש המועצה המכהן שלמה נאמן, שהינו גם ראש מועצת יש"ע, בקרב ראש בראש מול ירון רוזנטל • במעלה אדומים, שעלתה לאחרונה לכותרות בשל הפיגוע בסמוך אליה, ייבחר ראש עירייה חדש לאחר 32 שנים • וגם: שובו של אורן חזן

ראשי מועצות יש"ע, בתמונה: יוסי דגן ושלמה נאמן. מישהו יצליח להחליף אותם?. צילום: אורן בן חקון

הבחירות המוניציפליות ביהודה ושומרון כמעט ולא היו על סדר היום של התושבים מאז פרוץ המלחמה. רבים מהמועמדים היו במילואים עד לפני ימים ספורים והעובדה כי ברוב המועצות האזוריות אין תחרות משמעותית גורמים לכך שהיישובים מנומנמים למדי, למעט מקומות ספציפיים. הדרמה מתרחשת בעיקר במועצות המקומיות.

יואב גלנט ושלמה נאמן, צילום: אריק מרמור, מועצת גוש עציון

המקום המעניין ביותר, ככל הנראה, הינו גוש עציון, שם נמצא ראש המועצה המכהן שלמה נאמן, שהינו גם ראש מועצת יש"ע, בקרב ראש בראש מול ירון רוזנטל. שני הצדדים טוענים כי הם זוכים למירב הקולות, ונלחמים על כל קול נוסף עד הרגע האחרון.

בשתי המועצות האזוריות הגדולות האחרות, מטה בנימין ושומרון, אין דרמה משמעותית. בבנימין בוטלו הבחירות לראשות המועצה לאחר שקובי אלירז לא הגיש את מועמדותו. בשומרון אומנם יש תחרות תיאורטית מצד המועמד תמיר בן שלומי, אך הסיכוי שינצח את ראש המועצה המכהן, יוסי דגן, קטן.

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, צילום: אורן בן חקון

במועצה האזורית הר חברון מתמודדים בבחירות צמודות למדי שני מועמדים חדשים על ראשות המועצה – אריה אודס ואלירם אזולאי. הדרמה בערים וביישובים הגדולים משמעותית יותר, שכן רבים מראשי המועצות והערים הוותיקים מפנים את מקומם, דבר שפותח את המערכה למועמדים חדשים.

כך, בעיר אריאל ישנם שבעה מתמודדים בסך הכל לראשות העיר, בראשם חבר הכנסת אורן חזן ויאיר שטבון.

חזן. מתמודד באריאל, צילום: אי.פי.אי

בין המתמודדות למועצה נמצאת דוברת תנועת נחלה איילת שליסל שמתמודדת מטעם עוצמה יהודית.

ביישוב קרית ארבע, החליט ראש המועצה המכהן אליהו ליבמן, שלא להתמודד בשנית. על ראשות המועצה מתחרים בין היתר מלאכי לוינגר, שכיהן בתפקיד בקדנציה קודמת, אליעזר רודריג וישראל ברמסון. באפרת מנסה עודד רביבי, אחד מוותיקי ראשי המועצות ביהודה ושומרון, לשמור על תפקידו. מולו מתמודדים ארבעה: אבי חדידה, דובי שפלר, שלמה בן צבי ואביטל כהן.

הישוב אפרת, צילום: אי.אף.פי

מעלה אדומים, שעלתה לאחרונה לכותרות בשל הפיגוע בסמוך אליה, הינה בעיצומה של מערכת בחירות היסטורית. לאחר לא פחות מ-32 שנות כהונה פרש בני כשריאל מתפקידו כראש העירייה. על ראשות העיר מתמודדים שניים: גיא יפרח ושלומי ירוחם. בעיר מדווחים על בחירות צמודות למדי.

בחירות מותחות למדי מתחוללות ביישוב אורנית. היישוב קרס תקציבית ונמצא בחובות כבדים. לראשות העיר מתמודדים מספר תושבים, בהם ראש המועצה לשעבר שלומי לנגר, אור פירון-זומר ורחלי כדורי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר