לפיד: "ישראל ביתנו מעדיפים לעשות סיבוב במקום להדיח את כסיף בדרך הנכונה"

יו"ר יש עתיד, הגיב על הפלת ההצעה, זאת לאחר שרוב חברי מפלגתו נעדרו מההצבעה • ליברמן: "דווקא בהצבעה על הדחתו של תומך הטרור, החליטו לפיד, גנץ ואייזנקוט לעמוד לצידו של כסיף" • ח"כ שרן השכל שארבעה מחברי סיעתה נעדרו מההצבעה: "אזרחי ישראל ציפו לאמירה ברורה מצד הכנסת וחבריה"

סערה במליאת הכנסת במהלך הדיון על הדחתו של עופר כסיף // יהודה שלזינגר

ההצבעה בעד הדחתו של ח"כ עופר כסיף שהתקיימה הערב (שני) נדחתה כי לא קיבלה את מספר הקולות הנדרש. ליברמן שחברי סיעתו העלו את ההצעה להדחה: ״מצער מאוד, שדווקא בהצבעה על הדחתו של תומך הטרור עופר כסיף מהכנסת, החליטו יו״ר האופוזיציה יאיר לפיד, שר הביטחון לשעבר ח״כ בני גנץ והרמטכ״ל לשעבר, ח״כ גדי אייזנקוט לעמוד לצידו של כסיף ולא לצד חיילי צה״ל". 

בנוסף אמר "במקרה של הדחת עופר כסיף, לא מדובר על פגיעה בחופש הביטוי אלא מדובר בהפסקת חופש השיסוי. במקום שחברי הכנסת יגנו על חיילי צה"ל, הם מפקירים אותם".

יאיר לפיד על אי הדחת כסיף: "להסיר את חסינותו ולהעמיד אותו לדין", צילום: אורן בן חקון

גם יו"ר האופוזציה לפיד הגיב על הפלת ההצעה, זאת לאחר שרוב חברי מפלגתו נעדרו מההצבעה: "מצער שאביגדור ליברמן וישראל ביתנו מעדיפים לעשות סיבוב על חיילי צה״ל במקום באמת להדיח את עופר כסיף בדרך הנכונה - להסיר את חסינותו ולהעמיד אותו לדין".

גם שר האוצר הגיב על הפלת ההדחה ואמר: "מי שמשאיר חבר כנסת תומך טרור שמסית נגד ישראל בשעת מלחמה - הלך לאיבוד בדרך. השמאל האנטי ציוני מתנגד לקיום מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ומגן על כסיף. אני פונה לאייזנקוט, גנץ ולפיד שחברו בהצבעה הזאת לשמאל הכי קיצוני במדינת ישראל, בשם מה? על מה למען ה׳ אתם מגינים?!?"

שרן השכל "מאוכזבת מהיעדרותם של ארבעה מחברי סיעתי", צילום: דודי ועקנין

חברת הכנסת שרן השכל מהמחנה הממלכתי: "מאוכזבת מהיעדרותם של ארבעה מחברי סיעתי שסיכלה את הדחתו של ח״כ כסיף, ח״כ שפועל נגד המדינה בזמן מלחמה ומבקש להעמידה לדין בפני בית הדין הבינ״ל על שימוש בזכותה להגנה עצמית. אזרחי ישראל ציפו לאמירה ברורה מצד הכנסת וחבריה: להתייצבות ולתמיכה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר