מי ישלוט בעזה ביום שאחרי? זה מה שאמר גנץ

השר ויו"ר המחנה הממלכתי טען כי הרשות הפלשתינית לא תירש את חמאס • "היא לא בנויה כרגע להיכנס לתוך הסיפור הזה"

גנץ: "הרשות הפלשתינית לא תשלוט ברצועת עזה"

בימין מאשימים את השר בני גנץ (המחנה הממלכתי) על כך שביום שאחרי המלחמה הוא מעוניין שהרשות הפלשתינית תהיה זו שתשלוט בעזה, אך אתמול (שני) טען גנץ כי הרש"פ לא תהיה זאת ששולטת ברצועה וגם לא ישראל.

בביקור בתיכון הימלפרב, תיכון ציוני-דתי לבנים בירושלים שגם איבד כמה מבוגריו, נשאל גנץ האם הוא בעד או נגד שהרשות תשלוט ברצועה.

גנץ: "הרשות הפלשתינית לא תשלוט ברצועת עזה", צילום: ללא

גנץ השיב: "אגיד בעד מה אני לא - אני לא בעד שאנחנו נשלוט ברצועת עזה, יש שם שניים ומשהו מיליון אנשים. בדקתי עם האמריקנים ואין להם תכנית לבוא לכאן, בדקתי עם הנורבגים - אין להם תכנית לבוא לכאן. גם השוודים שלצידם לא מתכננים לבוא וגם מדינות ערב לא מתכוונות לשלוח את החיילים שלהם בשביל לעשות את זה. ולכן להערכתי זה יתבסס על שלטון פלשתיני מקומי שיישען על ידי מדינות האזור".

לדבריו הוא "לא חושב שהרשות בנויה כרגע להיכנס לתוך הסיפור הזה, לכן צריך להמשיך במשימה המבצעית שלנו, לאפשר צימוח של יכולות ניהול אזרחי".

גנץ אמר כי "חמאס היה רעיון שבנה ארגון שבנה יכולות מבצעיות וניהל את רצועת עזה אחרי שהוציא משם את הרש"פ. אנחנו פוגעים ביכולות, פוגעים לו בארגון, נפגע בהנהגה ולא ניתן לו לשלוט ברצועת עזה, בזמן הזה אנחנו צריכים צימוח אלטרנטיבי של מה שקורה שם, לא טוב שזה יהיה אנחנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר