גורם מדיני בכיר על החלטת ביה"ד בהאג: "מבחינתנו, מדובר בהצלחה משמעותית"

שביעות רצון בישראל מההחלטה שהתקבלה בבית הדין הבינלאומי • השר לביטחון פנים איתמר בן גביר: "בית הדין אינו מבקש צדק, אלא את רדיפת העם היהודי, הם שתקו בשואה והיום ממשיכים בצביעות"

"כמו לכל מדינה, לישראל יש את הזכות הבסיסית להגנה עצמית. בית הדין בהאג דחה בצדק את הדרישה המקוממת לשלול מאיתנו זכות זו" // צילום: לע"מ

לאחר שעות מורטות עצבים, הגיע היום (שישי) בצהריים בית הדין הבינלאומי בהאג להחלטה, ולמעשה דחה את הבקשה המרכזית של דרום אפריקה לעצירת המלחמה, מה שהופך, למרות הדברים הקשים שנשמעו במהלך הקראת ההחלטה, את ההחלטה להישג. 

זמן קצר לאחר ההחלטה החלו הפוליטיקאים להגיב, ראשון היה זה גורם מדיני בכיר שאמר: כי "בית הדין דחה את הבקשה המרכזית של דרום אפריקה לעצור את הלחימה בעזה ומבחינה זו מדובר בהצלחה משמעותית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו על החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג:  "המחויבות של ישראל לחוק הבינלאומי היא בלתי מעורערת. בלתי מעורערת באותה מידה היא המחויבות הקדושה שלנו להמשיך ולהגן על ארצנו ולהגן על עמנו. כמו לכל מדינה, לישראל יש זכות אינהרנטית להגן על עצמה. הניסיון השפל לשלול מישראל זכות יסוד זו הוא אפליה בוטה של ​​מדינת היהודים, והוא נדחה בצדק"

"האשמה של רצח עם שהוגשה נגד ישראל היא לא רק שקרית, היא מקוממת, ואנשים הגונים בכל מקום צריכים לדחות אותה", המשיך.  ערב יום השואה הבינלאומי, אני שוב מתחייב כראש ממשלת ישראל - לעולם לא עוד. ישראל תמשיך להגן על עצמה מפני חמאס, ארגון טרור ג'נוסיידי. המלחמה שלנו היא נגד הטרוריסטים של חמאס, לא נגד אזרחים פלשתינים. אנו נמשיך להקל על הסיוע ההומניטרי, ולעשות את המקסימום כדי להרחיק אזרחים מפגיעה, גם כאשר חמאס משתמש באזרחים כמגן אנושי". 

שר הביטחון יואב גלנט: "מדינת ישראל אינה זקוקה להטפת המוסר כדי להפריד בין הטרור לאוכלוסייה האזרחית בעזה. בית הדין הבינלאומי בהאג מעל בתפקידו עוד כשנעתר לבקשתה האנטישמית של דרום אפריקה לדון בטענה לרצח עם בעזה, והוסיף חטא על פשע כאשר לא דחה את העתירה על הסף.

"מי שמחפש את הצדק, לא ימצא אותו על כיסאות העור בהאג, אלא במנהרות חמאס בעזה שם מוחזקים 136 חטופינו ומסתתרים אלו שרצחו את ילדינו", המשיך. "מי שמחפש את הצדק, לא ימצא אותו בהוראות הפעולה שנמצאו בכיסיהם של מחבלי הנוחב׳ה, אשר הונחו 'לשתות את דם היהודים', אלא במסמך 'רוח צה״ל' הנמצא בכיסיהם של לוחמנו הפועלים לשמירה על כבוד האדם. מדינת ישראל לא תשכח את ה-7.10.  צה״ל וגופי הביטחון, ימשיכו לפעול ויפרקו את שלטון החמאס, יחסלו את יכולותיו הצבאיות, ויביאו לחזרתם של החטופים לביתם". 

השר בני גנץ: ״מחר, נציין ברחבי העולם 79 שנים לשחרור מאושוויץ ואת יום השואה הבינלאומי. מדינת ישראל הוקמה כדי ש'אושוויץ' - לעולם לא יקרה שוב. והיום, האיום על ישראל הוא אויב רצחני שלא רק ביקש לבצע את הפוגרום החמור מאז השואה, הוא גם פעל לשם כך.
מי שצריכים לעמוד למשפט, הם אלה שרצחו וחטפו ילדים, נשים וקשישים.

"כשישראל נוסדה, נשבענו 'לעולם לא עוד'", המשיך.  "כעת, אנו מקיימים את הבטחתנו וממלאים את חובתנו הלאומית וההיסטורית. בהתאם לחוק הבינלאומי, למורשת היהודית וערכי צה"ל. אנו נמשיך לכבד את החובה ההיסטורית הזו ולעמוד באמות המידה המוסריים והמשפטיים - גם יחד".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "החלטת בית הדין האנטישמי בהאג מוכיחה את מה שהיה ידוע מראש: בית הדין הזה אינו מבקש צדק, אלא את רדיפת העם היהודי. הם שתקו בשואה והיום ממשיכים בצביעות ועולים שלב נוסף. האג שמאג! אסור להישמע להחלטות המסכנות את המשך קיומה של מדינת ישראל, ועלינו להמשיך בכתישת האויב עד הניצחון המוחלט".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ':  :מאז הדיון שניסה להגדיר את הציונות כגזענות לא התקיים דיון כה מנותק, צבוע ושקרי. אכן, היה פה ניסיון של רצח עם - של העם היהודי, בידי הנאצים הברברים של חמאס. הניסיון הזה גבה מאיתנו קרבנות רבים מדי, ובעקבותיו החברה הישראלית מאוחדת כולה בדרך היחידה אל הניצחון ולמיגור חמאס עד תום, וזה מה שחשוב. שופטי האג הדואגים למצב העזתים מוזמנים לקרוא למדינות העולם לפתוח את שעריהן ולסייע בקליטתם ושיקומם של תושבי עזה".

ח"כ יולי אדלשטיין: "המציאות במוסדות הבינלאומיים ובמיוחד במוסדות האו"ם כל כך עגומה, שיש מי שממש צוהל לנוכח העובדה שבית הדין בהאג לא הגדיר את המלחמה הצודקת וההכרחית בעזה כג'נוסייד. אין שום סיבה למסיבת ניצחון. זה, לכל היותר, הישג נקודתי. עוד צפויים לנו דיונים הזויים עם האשמות הזויות עוד יותר ועלינו להיות ערוכים לכך. את המלחמה בטרור נמשיך עד שנסיר את האיום מעל מדינת ישראל".

חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ עו"ד דן אילוז: "ההחלטה שהתקבלה בהאג עושה צחוק מהמציאות. המצב דומה לתרחיש שבו היו יושבים שופטים תומכי הנאצים אחרי מלחמת עולם השנייה, מתבססים על ציטוטים של תומכי נאצים כמו אונר"א, ודנים על השאלה אם ארצות הברית ובריטניה ביצעו רצח עם בגלל שהם שיחררו את העולם החופשי מהנאצים. מי שבאמת ניסה לבצע רצח עם זה אך רק החמאס".

"לקרוא ולהצהיר שעל מדינת ישראל לשמור על החוק הבינלאומי זה כמו לבקש מצייר לצייר| המשיכה. "מדינת ישראל שומרת חוק, ותמשיך לעשות זאת, ולכן אין כל משמעות אמיתית להחלטת בית המשפט חוץ מפגיעה מכוונת במעמדה המדיני של ישראל. את התביעה היה צריך לדחות על הסף. אנחנו נמשיך במשימה לחיסול המוחלט של חמאס-דאעש, פני הרוע בעולם, לטובת ישראל ולטובת העולם החופשי כולו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר