מרב מיכאלי פורשת: לא תתמודד לפריימריז ולרשימת מפלגת העבודה

יו"ר המפלגה הכריזה על פריימריז במפלגה באפריל הקרוב והודיעה על סיום תפקידה וכי לא תתמודד לפריימריז ולרשימת המפלגה: "אהיה כאן לעשות הכל כדי להעביר למנהיגה או למנהיג הבא של המפלגה את ההגה בצורה הטובה ביותר" • מר"צ בתגובה: "יש לקיים בחירות משותפות לראשות כל מחנה השמאל הציוני - אסור לחזור על הטעות של הבחירות הקודמות"

מרב מיכאלי מודיעה כי לא תתמודד לראשות מפלגת העבודה // צילום: גדעון מרקוביץ'/TPS

מרב מיכאלי הודיעה כי לא תתמודד בפריימריז ולא תרוץ לכנסת הבאה, כך במסיבת עיתונאים שקיימה היום (חמישי) בעת שהודיעה גם על מועד הפריימריז הבא במפלגה, ככל הנראה באפריל הקרוב.

במכתב ארוך שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה כתבה מיכאלי, בין היתר: "אני מאמינה במפלגת העבודה, לכן כל כך נלחמתי עליה. מפלגת העבודה היא היחידה שהמצע שלה הוא באמת מגילת העצמאות. היחידה בגוש הדמוקרטי שהיא באמת דמוקרטית, היחידה שמחויבת לשוויון מגדרי, והיחידה שיש לה תשובה ליום שאחרי המלחמה, שמבינה שביטחון אמיתי יבוא מהסדר מדיני. אני מאמינה שהעבודה צריכה ויכולה לשוב ולהיות שחקנית משמעותית בקביעת עתידה של מדינת ישראל".

"יחד עם חברותיי וחבריי, הייתי אחראית להצלתה של מפלגת העבודה ולהצלחתה בבחירות לכנסת ה-24. וכמי שעמדה בראש המערכת, אני אחראית גם על מצבה של המפלגה כיום. אחריות היא לא רק על הצלחות".

"לכן אין לי כוונה להתמודד בפריימריז לראשות המפלגה ולא אתמודד גם על מקום ברשימת העבודה לכנסת הבאה. כן אהיה כאן לעשות הכל כדי להעביר למנהיגה או למנהיג הבא של המפלגה את ההגה בצורה הטובה ביותר, לטובת בניה מחודשת של המפלגה ושל המדינה שלנו". 

ח״כ נעמה לזימי הגיבה: "מברכת את יו״ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי על ההכרזה על פריימריז לראשות המפלגה מתוך אחריות להתארגנות מחודשת של השמאל הציוני לקראת בחירות כלליות. אלו ימים מורכבים, ימי מלחמה לא קלים, בהם אנו נאבקים בתקציב מנותק שלא משקף צרכים לאומיים, עבור החזרת החטופים והחטופות וישראל אחרת ומתוקנת שתאפשר חיים ראויים".

"למרב זכויות רבות כפרלמנטרית מעל לעשור ובשיקום המפלגה, וכעת אני מודה לה על לקיחת האחריות שגם היא חלק ממנהיגות שכולנו מבקשים פה. עלינו לבנות מחדש את המחנה שלנו, לפתוח שורות ולהכניס כוחות חדשים כדי לייצר פה מחנה משמעותי, ששם את האג׳נדה החברתית לצד הבטחונית בראש מעייניו, עבור מדינה שדואגת לנו לביטחון ורווחה".

"יחד עם חבריי המעולים לסיעה וכפי שעשינו משך כל השנה האחרונה, נעשה הכל כדי לייצר פה את האלטרנטיבה הראויה, שכל כך נדרשת בשעה קשה זו".

ממרצ נמסר בתגובה להודעתה של מרב מיכאלי: "יש לקיים בחירות משותפות לראשות כל מחנה השמאל הציוני - אסור לחזור על הטעות של הבחירות הקודמות", מסר מזכ"ל המפלגה תומר רזניק והוסיף: "הודעתה של מיכאלי חשובה גם אם מגיעה באיחור, אולם אסור למחנה השמאל הציוני בכלל ולמפלגת העבודה בפרט לחזור על הטעות של הבחירות הקודמות - מרצ, העבודה והחלקים השמאליים בתנועת המחאה צריכים לרוץ במשותף. אני קורא לועידת העבודה ולחברי סיעתה בכנסת לאמץ החלטה על איחוד כוחות פוליטי שראשיתו בחירות משותפות לראשות מחנה השמאל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר