"צריך לסרב לעסקה, אסור להיכנע": דב ליאור, רבה של מפלגת עוצמה יהודית, נגד עסקת החטופים המתגבשת

עם פרסום מתווה עסקת החטופים, התכנסו היום במפלגת עוצמה יהודית כדי לגבש את עמדתם בסוגיה • "ברור שהמשפחות רוצות לראות את קרוביהן, ואין טענה אליהן, אבל מנהיגי מדינה חייבים לעשות שיקול כללי", טוען דב ליאור, רב המפלגה • עוד הוא מזהיר ואומר: "אם ייכנעו לסחטנות זה יחזור בדרך אחרת"

"הם לא רוצים ימי הפוגה כדי לחזור בתשובה, הם רוצים ימי הפוגה כדי להתחזק". הרב דב ליאור. צילום: אורן נחשון

בעוצמה יהודית התכנסו היום (שלישי) כדי לגבש עמדה לקראת ההצעה על עסקת החטופים, ובינתיים, רב המפלגה, הרב דב ליאור, נשמע נחרץ מאוד: "צריך לסרב לעסקה. אסור להיכנע".

נתניהו מודה בקולו בנוגע להשבת החטופים: "אנחנו מתקדמים" // קרדיט: עומר מירון /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

בשיחה עם "ישראל היום", אמר הרב, שמשמש גם כרבה של חברון, ונחשב לאחד מבכירי הציבור החרד"לי, כי "בדעת תורה נאמר כי 'אין פודין את השבויים יותר מדמי דמיהן', ברור שהמשפחות רוצות לראות את קרוביהן, ואין טענה אליהן, אבל מנהיגי מדינה חייבים לעשות שיקול כללי. אם ייכנעו לסחטנות זה יחזור בדרך אחרת, אין לדבר סוף, אסור להיכנע לטרור משום סכנה לעתיד לבוא".

דב ליאור: "האובים שלנו ירוויחו מזה, ואנחנו נפסיד". סיעת עוצמה יהודית (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

לדבריו, "גם בלי שחרור אסירים, ימי הפוגה מהקרב נחשבים "יותר מדמי דמיהן". הם לא רוצים ימי הפוגה כדי לחזור בתשובה, הם רוצים ימי הפוגה כדי להתחזק, כדי להתכונן לסיבוב הבא. אתה מסכן את החיילים שלנו. אסור למדינה להיכנע. האובים שלנו ירוויחו מזה ואנחנו נפסיד. צריך לעמוד בתוקף נגד העסקה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר