"לא שחטו תינוקות ולא אנסו נשים": הח"כית מרע"מ הכחישה את הזוועות שבוצעו ע"י חמאס, במפלגתה דורשים שתתפטר

את הדברים אמרה ח"כ אימאן יאסין מרע"מ בראיון לערוץ הכנסת על השבת השחורה בטענה כי "לא ראו את זה בסרט שהוקרן" • כשנשאלה האם צפתה בסרט ענתה כי "לא, אבל שמעתי ממקור ראשון" • אך הוסיפה "גם בלי להגיד שאנסו נשים ושחטו תינוקות זה דבר לא אנושי" • במפלגתה דורשים שתתפטר • לאחר שעות התנצלה: "טעיתי"

"יש הבדל בין מה שאמרה לבין עמדתה". ח"כ יאסין (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

ח"כ אימאן יאסין ממפלגת רע"מ מגיבה לאירוע 7 לאוקטובר: "לא שחטו תינוקות ולא אנסו נשים", כך אמרה היום (ראשון) בראיון למזל מועלם בערוץ הכנסת. כעת במפלגתה דורשים ממנה להתפטר.

"לא ראיתי את הסרט, אבל שמעתי ממקור ראשון", והתכוונה לסרט שהכין דובר צה"ל עם התיעודים מהשבת השחורה אשר הוקרן לחברי הכנסת. "אם זה קרה זה מביש, אני לא יכולה לצפות, אבל חברים במפלגה שלי כן. גם בלי להגיד שאנסו נשים ושחטו תינוקות זה דבר קשה".

"מה שקרה, בשבילי, זה לא אנושי וזה נוגד את הערכים של האיסלאם", המשיכה. "אפילו בתנאי מלחמה, אבל אי אפשר להתעלם מכל מה שהיה לפני ואחרי, אבל זה לא מצדיק".

מגנה בתוקף, עבאס, צילום: אורן בן חקון

יו"ר רע"ם חה"כ מנסור עבאס בתגובה: "הזדעזעתי לשמוע את דבריה של חה"כ אימאן ח'טיב יאסין. אני ושאר חברי המפלגה גינינו בתוקף מהרגע הראשון את הטבח המזעזע בדרום והדגשנו את ההוקעה והסלידה מהפגיעה בנשים, תינוקות וקשישים. אין ולא יהיה מקום בשורותינו לכל גורם שמתכחש או ממעיט בחומרת המעשים המנוגדים לערכים שלנו ושל הדת האסלאמית. רע"ם מתנגדת בתוקף לפגיעה בחפים מפשע באשר הם ערבים ויהודים כאחד".

סגן יו"ר הכנסת ח"כ ניסים ואטורי פנה ליו"ר ועדת האתיקה של הכנסת בדרישה להשעות את ח"כ יאסין מהכנסת, ח"כ ואטורי: "המשך כהונת יאסין בכנסת הינה תקיעת סכין בלב המשפחות"

"הזדעזעתי מדבריה החמורים", יריב לוין, צילום: אלכס קולומויסקי

שר המשפטים יריב לוין הגיב לדברים: "הזדעזעתי מדבריה החמורים של ח״כ אימאן ח׳טיב יאסין, שיש בהם משום הכחשה של הטבח הנורא שביצעו מחבלי חמאס ב-7.10. כבר לפני מספר ימים, עוד בטרם הדברים של ח״כ ח׳טיב יאסין, הנחיתי את אנשי המקצוע במשרד המשפטים לגבש הצעת חוק שתאסור את הכחשת הטבח ותקבע ענישה מחמירה למי שיעשה כן".

השר חילי טרופר: ״דבריה של חברת הכנסת יאסין הם חרפה איומה. אסור להכחיש או להתכחש לזוועות והטבח האיום שבוצע בידי מחבלי החמאס בילדים, בנשים, בגברים ובקשישים. טוב עשתה הנהגת רע"מ שהודיעה לחברת הכנסת יאסין שעליה להתפטר. אין לה מקום בכנסת ישראל".

ח״כ אוהד טל מהציונות הדתית: "הכחשת הזוועות הנאציות של חמאס חמורה בדיוק כמו הכחשת שואה. צפיתי בסרט הזוועות של דובר צה"ל על אירועי השבת השחורה. הנאצים הארורים שחטו ושרפו ילדים, פגעו אנושות בנשים ורצחו אותן. אימאן חטיב יאסין היא בושה למין האנושי וכל שניה שהיא חברה בכנסת ישראל היא בושה של כולנו".

שעות לאחר מכן התנצלה חברת הכנסת מרע"מ: "טעיתי, אני מצרה על כך ומתנצלת. לא הייתה לי שום כוונה להמעיט או להתכחש לטבח המזעזע בשביעי לאוקטובר ולמעשים הנוראיים נגד נשים, תינוקות וקשישים שנרצחו בדרום. מהיום הראשון השמעתי עמדה ברורה בדבר גינוי והוקעת המעשים הנאלחים האלה נגד יהודים וערבים אזרחי ישראל באותה שבת שחורה וראוי להדגיש זאת שוב, במיוחד בעת הזו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר