הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק החמרת ענישה בעבירות מין על רקע לאומני

חברות הכנסת יוליה מלינובסקי ולימור סון הר מלך יזמו את ההצעה • הוראות ההחמרה בענישה בגין מעשה טרור חלות על עבירות מין, וכן להחיל את הוראות ההחמרה בענישה בגין עבירה ממניע גזענות או עוינות כלפי ציבור • "בשנים האחרונות התעצמה תופעת הטרור הלאומני, מדי יום דיווחים על נשים שהוטרדו מינית על רקע זהותן הדתית"

מליאת הכנסת. צילום: יונתן זינדל/פלאש90

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק החמרת ענישה בעבירות מין על רקע לאומני. את ההצעה יזמו חברות הכנסת יוליה מלינובסקי, לימור סון הר מלך וקבוצת חברי כנסת. 39 חברי כנסת תמכו בהצעה בקריאה השלישית מול 7 שהתנגדו.

יש לציין כי הוראות ההחמרה בענישה בגין מעשה טרור חלות על עבירות מין, וכן להחיל את הוראות ההחמרה בענישה בגין עבירה ממניע גזענות או עוינות כלפי ציבור, כמשמעותה בחוק העונשין על עבירות הטרדה מינית. עוד מוצע לקבוע כפל הפיצוי הקבוע בחוק בגין עבירות הטרדה מינית שבוצעו ממניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור.

צעיר תושב רהט חשוד בפרסום סרטון המתעד הטרדה מינית של צעירה || טיקטוק

בנוסף, מוצע לקבוע חובת דיווח שנתית לוועדה לביטחון לאומי של הכנסת אודות מספר כתבי האישום שהוגשו ומספר תיקי החקירה שנפתחו בגין עבירות מין ועבירות הטרדה מינית שבוצעו ממניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור, או שהן מעשה טרור.

בדברי ההסבר נכתב: "בשנים האחרונות התעצמה תופעת הטרור הלאומני. מדי יום דיווחים על נשים שהוטרדו מינית על רקע זהותן הדתית. התעצמות התופעה הגיעה למצב שבאזורים שונים בארץ, בצפון, בדרום, ואף בעיר תל אביב, מפחדות נשים לצאת לפעילויות ספורט או לצאת לבדן בשעות הערב".

יוזמות החוק, מלינובסקי והר סון מלך, צילום: אורן בן חקון, חיים גולדברג פלאש 90

ח"כ עאידה תומא-סלימאן ביקרה בחריפות את הצעת החוק על הדוכן ואמרה: "לנאנסת, לנתקפת - ממש לא משנה את הכאב שלה את הזהות של התוקף. הכאב שלה הוא עמוק, אם הוא יהודי הכי טהור או אם הוא פלשתיני ערבי"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר