באישור השר קיש: יקודם חלק מהחוק שעורר סערה באוניברסיטאות

שר החינוך יקדם את הסעיף המחייב מוסדות אקדמיים להטיל סנקציות על סטודנטים שתומכים בפעילות טרור • החלק בהצעת החוק שאוסר הנפת דגלי אש"ף באקדמיה לא יקודם • השר קיש: "לא ייתכן שסטודנטים שלומדים בישראל יתמכו בטרור"

השר יואב קיש. צילום: אורן בן חקון

הצעת החוק אשר עוררה את זעם ראשי האוניברסיטאות, תקודם היום (ראשון) באופן חלקי ותעלה לאישור ועדת שרים לחקיקה.

מדובר בהצעה של ח"כ לימור סון הר מלך, שנוסחה בסיוע האגף המשפטי של תנועת אם תרצו, אשר מחייבת מוסדות אקדמיים להפעיל סנקציות נגד סטודנטים שיביעו תמיכה בארגון טרור.

ח"כ לימור סון הר מלך, צילום: אורן בן חקון

ההצעה לא תעבור במתכונת המקורית שלה, ובהחלטת שר החינוך שבחן את ההצעה, הסעיף שקבע כי סטודנט שיניף דגל אויב או דגל אש"ף יושעה מהאוניברסיטה - לא יקודם, והוחלט לקדם רק סעיף אחד מתוך ההצעה, שיחייב מוסד אקדמאי לסגור תא סטודנטים שתומך בטרור.

אם תרצו

כזכור, כאשר החוק עלה בפעם הקודמת לאישור ועדת השרים, ראשי ועד האוניברסיטאות פרסמו מכתב חריף נגד קידום החוק שכלל את הסעיף של איסור הנפת דגלי פלשתין וקבע כי מדובר בפגיעה בחופש הביטוי.

ועד ראשי האוניברסיטאות הביעו התנגדות להצעת החוק, והשיבו לגביה: "הצעת החוק מבקשת להפוך את המוסדות להשכלה גבוהה לזרועות של משטרת ישראל והשב"כ, לחייב אותם לעקוב אחרי מאות אלפי הסטודנטים הנמצאים בתחומם, ולחייב את המוסדות להטיל עונשים על פעולות שכיום חוסות ברובן תחת הגנת חופש הביטוי.

"מדובר בפוליטיזציה והתערבות עמוקה ובלתי סבירה בפעילות הקמפוסים. ניסיון להשתמש באקדמיה לאכיפה פלילית, הפיכת הנהלות המוסדות לשוטרים, שופטים ואף תליינים - וזאת בעבירות שאין בינן לבין האקדמיה דבר וחצי דבר".

מפגינים באוניברסיטה העברית עם דגלי אש"ף. הסעיף לא יקודם, צילום: יונתן זינדל/פלאש90

שר החינוך, יואב קיש מסר בתגובה: "כולי תקווה שאין מקרים כאלה באקדמיה, אך ברור לכל כי לא ייתכן שסטודנטים הלומדים במדינת ישראל, יתמכו בחסות המוסדות האקדמיים במעשי טרור ובארגוני טרור אשר פוגעים באזרחי המדינה".

שי רוזנגרטן, ראש אגף חינוך בתנועת אם תרצו, אשר סייעה בניסוח הצעת החוק, אמר: "היום יוצאת לדרך המהפכה באקדמיה. לאט לאט ובצעדים קטנים נשיב את השפיות לאוניברסיטאות. הצעת החוק לא מתקרבת מבחינתנו למה שצריך, אבל כל שינוי מתחיל בצעד קטן. אנו מברכים את חברת הכנסת לימור סון הר מלך על נחישותה בקידום הצעת החוק, מודים לשר החינוך על פעילותו ומקווים לראות נחישות מצידו באכיפת החוק ובפעילות נגד הפוליטיזציה באקדמיה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר