הלוחם צריך לקבל פרס - לא חקירה במח״ש. בן גביר.. צילום: אורן בן חקון

"לא יכול לקבל תשלום ממדינת ישראל": בן גביר נגד כוכב "פאודה"

השחקן הישאם סולימאן, המוכר בעיקר בשל התפקיד ששיחק בסדרה 'פאודה', היה אמור להשתתף בכנס רשויות של החברה הערבית • השר לביטחון לאומי טוען החליט לבטל את השתתפותו: "לא נאמן למדינה" • השחקן :"אני ביטלתי את ההשתתפות בדיוק כפי שעשו 90 אחוז מראשי המועצות הערביות"

בעקבות התבטאויות בעייתיות נגד חיילי צה"ל: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביטל את השתתפותו של שחקן "פאודה" בכנס של המשרד לביטחון לאומי.

השחקן הישאם סולימאן, המוכר בעיקר בשל התפקיד ששיחק בסדרה 'פאודה', היה אמור להשתתף בכנס רשויות של החברה הערבית בצפון שמקיימת הבוקר (שלישי) הרשות לביטחון קהילתי של המשרד לביטחון לאומי, השר בן גביר ביטל את הופעתו, זאת בעקבות התבטאויותיו המעניקות לגיטימציה לפגיעה בחיילי צה"ל.

"זכותם להתנגד לכיבוש", הישאם סולימאן, צילום: אפרת אשל

בראיון שהתקיים עימו בעבר צוטט סולימאן כמי שמצדד בפיגועים נגד חיילים ביהודה ושומרון: "זכותם להילחם ולהתנגד לכיבוש... חייל שנמצא בגדה ומישהו פוגע בו – אני לא חושב שזה פיגוע".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "מי שנותן לגיטימציה לפגיעה בחיילי צה"ל ואינו נאמן למדינת ישראל, לא יכול בשום אופן לקבל תשלום ממדינת ישראל ולהופיע באירועים של המשרד לביטחון לאומי. לא במשמרת שלי".

בן גביר בזירת הפיגוע בתל אביב: "שאו נשק" \\ רוייטרס

מסוכנות חיים שרגא המייצגת השחקן נמסר: "צר לנו כי התקשורת נפלה בספין שקרי מצוות הטיקטוק של בן גביר, במקום לקיחת אחריות על תחום המשרד כשהמדינה בוערת. הישאם הוזמן להנחיית כנס חשוב של ראשי מועצות למיגור פשיעה בחברה ערבית; וללא נוכחותו של בן גביר. מיד עם היוודע במפתיע כי בכוונתו לעשות כן רק לשם פרובקציה ובניגוד לסיכום מראש עם השחקן וראשי הרשויות; הישאם לקח החלטה ערכית לוותר על השתתפותו - בדיוק כפי שעשו 90 אחוז מראשי המועצות הערביות. הישאם איש שלום העסוק באמנות ופעילות נגד אלימות של כל צד שהוא; בניגוד לשר שעושה בדיוק ההיפך ומעניק לנו ציונים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו