גורמים בקואליציה טוענים: "שר המשפטים על סף התפטרות"

חברי קואליציה ששוחחו עם השר לוין מספרים: "הוא בייאוש טוטאלי" • לוין הביע חוסר עניין מוחלט בוועדה לבחירת שופטים: "מבחינתי שיהיו בה שני נציגים מהאופוזיציה" • מסתמן: בגלל תמיכת נתניהו, לשרה רגב הסיכוי הטוב ביותר לכהן בוועדה לבחירת שופטים

לוין. אצלו זה הכל או כלום. צילום: אלכס קולומויסקי

לקראת ההכרעה על הרכב הנציגים בוועדה למינוי שופטים, נשמע אתמול שר המשפטים יריב לוין מיואש במיוחד. חברי קואליציה ששוחחו אתמול עם השר לוין, אומרים כי הוא "בייאוש טוטאלי".

לדבריהם, לוין מביע חוסר עניין מוחלט בוועדה ואמר: "לא מעניינת אותי הוועדה. מבחינתי שיהיו בה שני נציגים מהאופוזיציה. יותר טוב. ככה יבינו שאנחנו בדיחה, ככה נמחיש את גודל האבסורד שאנחנו בשלטון, אבל לא מקדמים את הנושא".

כזכור, לוין נפגש בסוף השבוע האחרון עם רה"מ בנימין נתניהו, והשניים נועדו במשך שעות ארוכות. לדברי גורם ששוחח עם לוין אתמול, "הוא על סף שבירת כלים, על סף התפטרות, אצלו זה הכל או כלום". בסביבתו של לוין אומרים בתגובה כי הוא אינו מיואש, אך מבחינתו אכן אפשר לשים שני נציגי אופוזיציה בוועדה. לטענתם, אם האופוזיציה היתה משאירה שני מועמדים, הוא בהחלט היה ממליץ לבחור בהם.

נועדו שעות ארוכות, לוין ונתניהו, צילום: יונתן זינדל/פלאש90

"הכל בוועדה מוטה"

כפי שפורסם ב"ישראל היום", ביום רביעי האחרון התקיימה שיחה בהשתתפות נתניהו, לוין, דרעי וכמה בכירים נוספים. באותה שיחה סימן נתניהו את הכיוון שאליו הוא הולך - מינוי נציג מהקואליציה ומינוי נציג מהאופוזיציה לוועדה.

באשר לזהותם של השרים בוועדה, מסתמן כעת כי השרה אורית סטרוק, שהיתה מועמדת לתפקיד, תכהן כחברה בוועדה לבחירת דיינים, ובוועדה למינוי שופטים תכהן אחת משרות הליכוד.

הסיכוי הגבוה ביותר לכהן בוועדה הוא של השרה מירי רגב, שאותה מעדיף נתניהו. רגב, כזכור, כבר כיהנה בתפקיד בעבר. גם שמה של השרה גלית דיסטל מוזכר. סיכוייה של השרה מאי גולן להתמנות לתפקיד אינם גבוהים.

תזכה במינוי? השרה מירי רגב, צילום: יונתן זינדל/פלאש90

אתמול בכניסה לישיבת הממשלה אמרה רגב: "הייתי חברה בוועדה לבחירת שופטים וראיתי איך הכל מוטה. המציאות הנוכחית, שבה הנשיאה חיות יחד עם לשכת עורכי הדין סוגרים את המינויים, היא בלתי אפשרית. היום בוחרים שופטים בצורה כזו ש'מנה חמה' לוקח יותר זמן להכין מאשר למנות שופט במדינת ישראל, וכולם מאותו דנ"א. זה חייב להשתנות, חייבים ייצוג וגיוון בבית המשפט".

חבר צוות המשא ומתן של הליכוד בשיחות בבית הנשיא, ח"כ חנוך מילביצקי, התייחס אתמול לנושא ואמר כי צריך להתחיל לחוקק את חוק עילת הסבירות וחוק היועמ"שים, שעליהם הוסכם בבית הנשיא. לדבריו, "נתנו מספיק דמי רצינות. הוכחנו רצינות ותום לב במגעים, והגיע הזמן למעשים. המעשים צריכים להיות הדדיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר