פרסום ראשון: פרופ' ירון פלוס ימונה לראש הלמ"ס

פרופ' פלוס שימש בין השנים 2021–2012 כמדען ראשי וראש חטיבת המחקר והפיתוח במרכז למיפוי ישראל • הסטטיסטיקן הלאומי חולש על תקציב של 281 מיליון שקלים ופוקד על 300 עובדים

הליך המינוי יצא לדרך כבר בממשלה הקודמת בחודש פברואר לפני שנה, אז רק מועמד אחד ניגש למכרז ולא נבחר, צילום: אוליבייה-פיטוסי

לאחר הליך איתור שהחל בינואר בשנה שעברה, הודיעה אתמול ועדת האיתור על בחירה בפרופ' ירון פלוס לתפקיד ראש הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

מתוך 12 מועמדים שניגשו למכרז שנסגר ב-13 בפברואר, הגיעו שלושה אל קו הסיום, יחד עם פלוס היו אלה פרופ' חגי לויו וד"ר רון קנט. שמועות שנכרכו סביב הליך המינוי בחודש האחרון ובין היתר בפרסומים שונים נטען כי נתניהו מנסה למנות לתפקיד הבכיר את מנכ"ל משרדו יוסי שלי, שלא עמד בדרישות המקצועיות, אולם בלשכתו של ראש הממשלה דחו את המידע על הסף.

הליך המינוי יצא לדרך כבר בממשלה הקודמת בחודש פברואר לפני שנה, אז רק מועמד אחד ניגש למכרז ולא נבחר. בהמשך ערך משרד ראש הממשלה בתקופתו של בנט תיקונים בתנאי הסף והחמירו אותם, אך גם אז לא הצליחו למנות איש לתפקיד בין היתר בשל היציאה לבחירות.

הנושא התגלגל לפתחה של הממשלה החדשה שפרסמה מכרז בתנאים חדשים. בוועדה שבחנה את המועמדים ישבה בין היתר היועצת המשפטית למשרד ראש הממשלה ובסוף התהליך נבחר פרופ' פלוס.

פרופ' פלוס הוא מינוי מקצועי. בהשכלתו הוא מדען נתונים, פרופ' חבר וראש המסלול למדידות וגיאו-אינפורמציה במחלקה להנדסה אזרחית באוניברסיטת אריאל בשומרון. בשנים האחרונות פעל כמדען ראשי וראש חטיבת המחקר והפיתוח במרכז למיפוי ישראל. במרכז היה עיקר תפקידו בהנחיית המחקר, הפיתוח והתקינה במדינת ישראל בתחומי מערכות המיקום ההנדסי המדויק, הגדרת גבולות מקרקעין ומידע מרחבי על יישומי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר