בגלל איש אחד: כך כמעט פוצצה הפגישה הסודית בין רבנים למובילי מחאת הטייסים

עו"ד יאיר נהוראי הפך לסדין אדום בעיני רבנים מובילים במגזר הדתי לאומי, לאחר חשיפת התבטאויות שנויות במחלוקת • כשהגיעה ההצעה להיפגש עם אנשי מחאת הטייסים הם הבהירו – זה הוא או אנחנו • ואיך העימות נגמר בסופו של דבר?

המפגש בין הטייסים לרבנים, צילום: מתוך וידאו בעמוד הפייסבוק של ח"כ מתן כהנא

שורה של רבנים, רובם מזוהים עם מחנה תומכי הרפורמה המשפטית, נפגשה אתמול (ראשון) עם ראשי מחאת הטייסים, ביוזמת ח"כ מתן כהנא. במפגש, שבו השתתפו בין היתר הרב שמואל אליהו, הרב אליקים לבנון, הרב אליעזר קשתיאל, הרב יגאל לוינשטיין ורבנים נוספים, עסקו שני הצדדים בשאלה כיצד לפתור את המשבר הקשה שהתרחש, ולגשר על המחלוקות.

אלא של"ישראל היום" נודע כי המפגש כמעט שלא התקיים, בשל התנגדות חריפה להשתתפותו של איש אחד – עורך הדין יאיר נהוראי. נהוראי מוכר כבר שנים רבות כאחד מהגורמים המשמעותיים ביותר שמתנגדים להנהגה הדתית לאומית, בדגש על החרד"לית, ולהשפעתה על המדינה. לפני מספר שנים הוא עמד מאחורי שורת פרסומים שבהם התבטאויות שנויות במחלוקת של רבנים בגופי תקשורת שונים. בין היתר עקב אחרי פרסומים של מכינת בני דוד בעלי בחשבון היוטיוב שלהם ובמקומות נוספים וחשף התבטאויות שעוררו סערות תקשורתיות.

ח"כ מתן כהנא (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

לקראת המפגש פנו רבנים מוכרים בציונות הדתית לאנשי מחאת הטייסים ואמרו כי הם מסרבים להגיע עם נהוראי, שהינו חלק מאנשי המחאה, ישתתף בדיון. מצדם, הבהירו אנשי מחאת הטייסים כי אם הוא לא יגיע – גם הם לא יגיעו. לדברי אנשים שהיו מעורבים בדיונים, המפגש כמעט שלא התקיים בעקבות הפיצוץ. לבסוף הסכימו הרבנים כי נהוראי ישתתף במפגש, וזה התקיים כמתוכנן. אך בתמונה, שפורסמה על ידי ח"כ מתן כהנא, הוא לא מופיע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר