נתניהו הציע לגלנט להתפטר מהכנסת שלא במסגרת החוק הנורבגי – ולהמשיך כשר ביטחון מבחוץ

ההצעה הגיעה לאחר הפרסום ב"ישראל היום" כי ככל הנראה אבי דיכטר יסרב לקבל את התפקיד • המשמעות היא שגם אם גלנט יעזוב את תפקיד השר – הוא לא יחזור לכהן כחבר כנסת, כפי שקורה לשר שמכהן במסגרת החוק הנורבגי • בלשכתו של גלנט סירבו להגיב

לוין נתניהו וגלנט , צילום: אורן בן חקון

סאגת שר הביטחון: לאחר הפרסום ב"ישראל היום" כי ככל הנראה אבי דיכטר יסרב לקבל את תפקיד שר הביטחון לאחר פיטורי יואב גלנט, נתניהו הציע לאחרון להתפטר לגמרי מרשימת הליכוד בכנסת (לא במסגרת החוק הנורבגי) - ולהישאר בתפקידו כשר ביטחון מבחוץ.

המשמעות של התפטרות שלא במסגרת החוק הנורבגי היא שגם אם גלנט יעזוב את תפקיד השר – הוא לא יחזור לכהן כחבר כנסת, כפי שקורה לשר שמכהן במסגרת החוק הנורבגי.

בלשכת גלנט סירבו להגיב לפרסום.

"השסע חדר לצה"ל": השר גלנט קרא לעצירת החקיקה של הרפורמה // צילום: תקשורת שר הביטחון

"המשימות צריכות להצדיק את סיכונן"

בתוך כך, גלנט ממשיך בשגרת שר הביטחון ופגש היום את לוחמי ולוחמות יחידת עוקץ. "כל שרשרת הפיקוד, מראש הממשלה, דרך שר הביטחון והרמטכ"ל ועד אחרון המפקדים, ישלחו את החיילים רק לביצוע משימות אשר חשיבותן מצדיקה את הסיכון הנדרש בביצוען", הדגיש גלנט". "בנושאים האלו לא היה ולא יהיה שום שיקול שלא קשור בצורך מבצעי, בהשגת המשימה".

גלנט קיבל סקירה על פעילות היחידה וצפה בתצוגה מבצעית שהציגה את מגוון יכולות היחידה. שר הביטחון היוצא קיים שיח עם מפקדי היחידה ולוחמיה, ונפגש עם הלוחמות שהשתתפו במבצע "ענפי זית" לאיתור הנעדרים ברעידת האדמה בטורקיה.

גלנט מבקר ביחידת עוקץ, צילום: תקשורת משרד הביטחון
גלנט. הכל מקצועי, צילום: תקשורת משרד הביטחון

מועמדים מפתיעים לתפקיד

חרף ההודעה ביום ראשון האחרון על פיטורי גלנט, מכתב רשמי טרם יצא. בכירים בליכוד טוענים כי העיכוב נובע מהעובדה שטרם הוחלט מי יחליף את גלנט בתפקיד. אחד המועמדים הוא ניר ברקת שייפגש הערב (רביעי) עם נתניהו. שם מפתיע נוסף שעלה הוא ישראל כץ. 

בכירים במפלגה אומרים כי אבי דיכטר, מי שהיה ראש השב"כ, ושמו הוזכר כמוביל לתפקיד, שלח מסרים ללשכת ראש הממשלה לפיהם הוא מוותר על התפקיד. בסביבתו טוענים כי דיכטר מתקשה מצפונית להחליף את גלנט כמעיין "אחוות גנרלים".

דיכטר. מתקשה מצפונית, צילום: דודו ועקנין

מאז הפיטורים, נתניהו וגלנט, שממשיך למלא את תפקידו נכון לרגע זה מכיוון שמכתב פיטוריו טרם נשלח, נפגשו אתמול (שלישי) לדיון ביטחוני. סוגיית הפיטורים לא נדונה בין השניים. בפגישה נכחו עוד גורמים והיא אינה התרחשה בארבע עיניים. מדובר בדיון ביטחוני עם נציגי שב"כ וצה"ל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר