לקראת הרמדאן: דיון מתוח בין בן גביר לבכירי המשטרה

השר לביטחון לאומי זעם על אפשרות שבמשטרה יפחיתו נוכחות במהלך חודש הרמדאן, כדי "לא להתסיס את השטח" • גורמים במשטרה: "המדיניות בחודש הרמדאן איננה חדשה ונמשכת כבר שנים ארוכות"

המפכ"ל קובי שבתאי והשר איתמר בן גביר (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

אחרי המתיחות סביב הטיפול בהפגנות, המתיחות המקצועית הבאה בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר למשטרה ממש מעבר לפינה, והפעם היא עלולה להיות נפיצה אפילו יותר.

בשבוע החולף התקיים דיון היערכות לקראת חודש הרמדאן עם הפיקוד הבכיר של המשטרה והשר בן גביר. במהלך הדיון אמרו קציני המשטרה כי במהלך הרמדאן הם משתדלים להפחית נוכחות ואכיפה בפעילות שוטפת, על מנת שלא להתסיס את השטח.

תפילת יום שישי ברמדאן (ארכיון), צילום: ליאור מזרחי

בין השאר הזכירו קציני משטרה בכירים כי במהלך החודש משתדלים להימנע מהריסת בנייה בלתי חוקית, מפחיתים בחלוקת דו"חות על אירועים שוטפים ופחות פעילות אכיפת תנועה גלויה.

בן גביר זעם על הדברים וטען כי לא היה מעלה על הדעת שלקראת פסח לא היו מחלקים דו"חות בבני ברק, או שבפורים נהגים שיכורים היו יכולים להסתובב באין מפריע בירושלים. במהלך הדיון הגדיר בן גביר את המדיניות כ'טרלול'.

גורמים במשטרה מסבירים ל"ישראל היום" כי מדיניות המשטרה בחודש הרמדאן איננה חדשה ונמשכת כבר שנים ארוכות. אם כי נציין כי במקרים כמו אכיפת הריסת בתים, במדיניות אכיפת חוקי תנועה - אין שום שינוי גם בחודש הרמדאן. לדבריהם בדיון שנערך בסוגייה לא נרשמה מתיחות בין השר לקצינים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר