נתניהו מתנער מההקבלה בין חווארה לתל אביב: "ההשוואה היחידה - שאסור לקחת את החוק לידיים"

בלשכת ראש הממשלה מסייגים את אמירות נתניהו • אתמול אמר נתניהו: "לא נקבל אלימות - לא בחווארה ולא בתל אביב" • בלשכתו מסבירים כי ראש הממשלה פורש לא נכון על ידי התקשורת

ראש הממשלה בנימין נתניהו. הלשכה מסייגת את הדברים שאמר בנאום, צילום: אי.אף.פי

בלשכת ראש הממשלה מסייגים את האמירות שיוחסו אתמול לבנימין נתניהו. "בניגוד לטענות הנשמעות בתקשורת, ההשוואה היחידה שראש הממשלה נתניהו עשה בין חווארה לתל אביב - זה שאסור לקחת את החוק לידיים בשום מקום".

יו״ר המחנה הממלכתי, ח״כ בני גנץ, הגיב להודעת הסיוג שיצאה מלשכת ראש הממשלה: "נתניהו, במקום לטשטש ולשקר - תתנצל בפני המפגינים, חזור בך מההשוואה הפושעת שנותנת רוח גבית לטרור".

אתמול פורסם כי בזמן שהתקיימה הפגנה מול ביתו של ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים, אמר נתניהו כי, "לא נקבל אלימות - לא בחווארה ולא בתל אביב". נתניהו לא דיבר בנאומו על דרישת האופוזיציה לעצור את החקיקה של הרפורמה המשפטית.

נתניהו השווה בין הפורעים בחווארה למפגינים בתל אביב: "לא נקבל אלימות" // לעמ

ראש הממשלה מיקד את נאומו בהטחת ביקורת על אלפי המפגינים שמחו היום ברחבי הארץ נגד הרפורמה המשפטית. "זכות ההפגנה היא ערך יסוד בדמוקרטיה, אבל חופש ההפגנה איננו חופש לעצור את המדינה", אמר נתניהו. "מי שאמר את זה לפני 20 שנה הוא נשיא בית המשפט לשעבר אהרון ברק. זה היה נכון אז וזה נכון גם היום".

עימותים בין מוחים לשוטרים בהפגנה, צילום: איי.אף.פי

כזכור, בנאומו בערב אתמול אמר נתניהו: "זה לא משנה כמה הוויכוח מטלטל את הנפש יש איסור מוחלט על אלימות ואנרכיה", אמר רה"מ. "אתמול בחווארה מול רצח נורא של שני אחים נפלאים, אמרתי לפורעי החוק שלא נסבול מצב שאיש הישר בעיניו יעשה ואני אומר את זה לפורעי החוק בתל אביב. אנחנו לא יכולים לקבל אלימות, הכאת שוטרים וחסימת כבישים ואיומים על אנשי ציבור ובני משפחותיהם. דבר שקורה ממש ברגעים אלו בליבה של תל אביב". 

נתניהו השווה בין המפגינים בתל אביב לבין הפורעים בחווארה והחל לדבר על תקופת ההתנתקות: "אנחנו לא נקבל אלימות לא בחווארה לא בתל אביב ולא בשום מקום. אני רוצה לתת לכם דוגמה איך כן לנהוג במחאה במדינה דמוקרטית. לפני שני עשורים הוויכוח ביננו לא היה פחות מטלטל. היה ציבור שהרגיש שחרב עליו עולמו, כשממשלת ישראל החליטה לעקור למעלה מ-8,000 אנשים מבתיהם ולהחריב את בתיהם. רבים האמינו בכל לבם שזו תחילתו של חורבן הבית השלישי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר