"מכריז על הקפאה של הרפורמה": הנאום שנתניהו בוחר לא לנאום

"אני מגנה את קריאת ח״כ פוגל לעצור את גנץ ולפיד ולחקור אותם על בגידה" • "מגנה את קריאת חבר הכנסת רוטמן לכלוא את אביחי מנדלבליט • עמוס מלכא על רה"מ שיכול לעצור את ההידרדרות לתהום

יורשה לדון בענייני תקשורת. נתניהו, צילום: מישל דוט קום

אזרחי ישראל, אני בנימין נתניהו, ראש הממשלה, רוצה לדבר אליכם, אל כל אזרחי ישראל ולא רק אל בוחריי, כאן בערוצים הישראליים ולא בערוצים בינלאומיים בהם אני מדבר בדרך כלל. אנחנו בשעת חירום פנימית.

בבחירות האחרונות נבחרנו ברוב משמעותי להקמת ממשלת ימין על מלא מלא. תודה לך איתמר בן גביר שהבאת מנדטים חשובים מגוש השינוי שאני לא הצלחתי להביא. תודה לך מרב מיכאלי שתרמת את המנדטים של מרצ.

"שעת חירום פנימית". נתניהו וחברי הקבינט, צילום: איי.פי

אנחנו התחלנו במהלכי רפורמה משפטית בידיעה שבידינו רוב מובטח להעברתם בכל נוסח שנמצא לנכון. יחד עם זאת אני קשוב לתחושת השבר העצום שהיוזמה הזאת מעוררת בציבור הישראלי, בהיקפים חסרי תקדים ובמגוון סקטוריאלי רחב ביותר. אני אפילו קשוב לקולות העולים ממערכת המשפט, מנשיא המדינה, מגורמי כלכלה ישראלים ובינלאומיים ומנשיאים ושרים של מדינות ידידות ישראל.

כן, אני יודע שרובכם סבורים שהמניע לרפורמה הזאת קשור ישירות למשפט המתנהל נגדי כעת ובניסיון להתחמק ממנו, לרכך אותו, להגיע להסדר טיעון ללא קלון שישאיר אותי על כיסא ראש הממשלה, או להבטיח הרכב שופטים ידידותי באם אגיע לערעור בעליון.

אני גם מודע שאתם סבורים שחוק דרעי הוא פרסונלי ונועד להבטיח לי ממשלה שתחלץ אותי מגזר הדין. כמו כן אתם בוודאי סבורים שחוק מימון אנשי ציבור ובני משפחותיהם נועד לכסות את כל הוצאות המשפט שלי ושל הבן שלי ולמנוע החזרי כספים שנפסקו ע״י בית המשפט.

חוק פרסונלי? נתניהו ודרעי במפגן התמיכה ביו"ר ש"ס, צילום: אורן בן חקון

לכן החלטתי לדבוק בהצהרות קודמות שלי המבטיחות הגנה מוחלטת על מערכת משפט עצמאית ובלתי תלויה. לא אתן לשנות דרסטית את הרכב וועדה לבחירת שופטים כך שיבטיח מינויים בידי ממשלה. לא אתן יד להגבלת פסיקה של בג״ץ בנושא חוקיות החוקים המחוקקים בכנסת. לא אתן לחוקק פסקת התגברות ברוב רגיל של 61 ח״כים. לא אתן יד לנטרול הפרדת הרשויות שממילא לא קיימת בין הממשלה לכנסת.

אני מכריז בזאת על הקפאת מהלכי החקיקה בנושא הרפורמה ומכריז על הקמת ועדה ציבורית רחבה בה יהיו חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה, נציגי מערכת המשפט ובית המשפט העליון, מומחים בעלי שם ובלתי תלויים מתחום המשפט החוקתי ומומחים בינלאומיים כמו אלן דרשוביץ.

ועדה זאת תתכנס מיידית, תדון בחלופות שונות אשר מחד יבטיחו את חסינותה של הדמוקרטיה ומאידך יאתרו שינויים ותיקונים שיש להחילם גם במערכת המשפט. ועדה זאת תקבל 6 חודשים להגשת המלצות. ההמלצות תוגשנה אל נשיא המדינה, אלי, אל יו״ר הכנסת ואל נשיאת בית המשפט העליון. אני מבטיח שאקבל את המלצות הועדה ואדאג שהן יחוקקו בחוקים מתאימים.

הנשיא הרצוג: "אנחנו רגע לפני פיצוץ" // צילום: לע"מ

אזרחי ישראל, על כולנו לגנות בפה מלא כל קריאה לאלימות או גילוי אלימות, בין אם זה מופנה כלפיי או כלפי אנשי הגוש שלי ובין אם זה מופנה כלפי הצד השני. אני מגנה קריאה לאחוז בנשק או להגדיר אותי כבן מוות! אני מגנה את קריאת ח״כ פוגל לעצור את גנץ ולפיד ולחקור אותם על בגידה! אני מגנה את קריאת חבר הכנסת רוטמן לכלוא את אביחי מנדלבליט, אני מגנה את קריאת בני יאיר שקרא להעמיד לדין את אנשי הפרקליטות ובכירי המשטרה על בגידה ורמז כי העונש על בגידה הוא מוות.

אחים אנחנו! אני מבטיח שמעתה אהיה ראש הממשלה של כולכם, על מלא מלא! אז... נכון, לא שמענו ולא נשמע נאום כזה! מדוע? אתם כבר יודעים!

הכותב הוא ראש אמ"ן לשעבר. שירת בצה"ל במשך שלושה עשורים בתפקידי פיקוד שונים,ביניהם כראש מפקדת חילות השדה (כיום זרוע היבשה) וכמפקד עוצבת הפלדה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר