כביש הערבה (ארכיון) | צילום: יהודה בן יתח

בשבוע הבא: יחלו העבודות במקטע הדרומי של כביש 90

כחצי שנה לאחר החלטתם של שרי התחבורה והאוצר הקודמים, כ-20 ק"מ מכביש הערבה, מצומת קטורה ועד מעבר נחל שיטה, יעברו שיפוץ נרחב • העבודות ימשכו במשך שנתיים וחצי ובשלב הראשוני הן תתבצענה רק בשעות הערב והלילה

חצי שנה לאחר הכרזתם של שרת התחבורה הקודמת, מרב מיכאלי, ושר האוצר הקודם, אביגדור ליברמן, על תקצוב הרחבת כביש הערבה, בשבוע הבא יחלו העבודות להרחבת מקטע של 20 ק"מ בכביש 90 בחלק הדרומי.

העבודות להמשך שדרוג כביש הערבה, שנדחו כמה פעמים בהוצאת המכרז לעבודות ולבחירת הקבלן, ימשכו במשך שנתיים וחצי ובשלב הראשוני הן תתבצענה רק בשעות הערב והלילה. העבודות יבוצעו בקטע הכביש מצומת קטורה עד מעבר נחל שיטה ועד להשלמת הרחבת הכביש לדו מסלולי דו נתיבי עם הפרדה קשיחה בין המסלולים.

כביש הערבה (ארכיון). מקטע של 20 ק"מ ישודרג,

במהלך העבודות ייתכנו חסימות קצרות וצמצום נתיבי הנסיעה שייגרמו להאטה בתנועה. לרשות הנהגים דרכים חלופיות: לבאים על כביש 90 מכיוון צפון, יתאפשר מעקף מצומת מנוחה לכביש 13 והמשך נסיעה על כביש 40. לבאים מכיוון דרום, יתאפשר מעקף מצומת קטורה לכביש 40.

יצוין כי בחודש האחרון נרשם עומס גדול על כביש 90, כביש הערבה, כתוצאה מעלייה במספר המשאיות להובלת כלי רכב חדשים מנמל אילת צפונה. רק בחודש דצמבר עגנו בנמל אילת מספר שיא של אוניות שפרקו מעל 30,000 רכבים חדשים. כתוצאה ממחסור בחניות לרכבים החדשים העמידה עיריית אילת שטח ענק בשדה התעופה המתפנה בכניסה לעיר אילת שהפך לחנייה לרכבים החדשים.

מפאת חוסר המקום בנמל, הפך שדה התעופה הישן באילת למגרש מכוניות חדשות, צילום: יהודה בן יתח
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו