אחרי הקמפיין נגד בנט ולפיד: נתניהו יעביר מיליארדים לערבים

מילים לחוד ומציאות לחוד: ראש הממשלה יעביר לטובת הציבור הערבי 30 מיליארד שקלים • בעבר תקף את ממשלת השינוי בשל אותו המהלך בדיוק • היום: טקסי חילופי התפקידים במשרדי הממשלה • שר התפוצות, שיקלי, עצר מימון של מיליוני שקלים לעמותת שמאל

נתניהו עם הרכב הממשלה החדש, צילום: אוהד צויגנברג

לאורך השנה וחצי של ממשלת בנט־לפיד זעמו באופוזיציה על כך שהשניים העבירו כ־30 מיליארד שקלים לסיעת רע"מ לטובת החברה הערבית. ואולם, ימים אחדים לאחר הקמת ממשלת הימין מתברר שרה"מ בנימין נתניהו מתכוון להעביר למגזר אותו סכום בדיוק.

נתניהו ומנסור עבאס. "רצה לשלוט בהעברת הכספים לציבור הערבי", צילום: דני שם טוב, אלכס קולמיסקי

נציין כי במהלך המשא ומתן הקואליציוני דרש נתניהו את העברת הרשות לפיתוח כלכלי במגזר הערבי מהמשרד לשוויון חברתי למשרד ראש הממשלה, אך בסוף הוחלט שהיא תישאר במשרד לשוויון חברתי אצל השר שיקלי מהליכוד.

בכך ביקש למנוע את העברת תקציב הרשות, כ־30 מיליארד שקלים, לסמוטריץ', לבן גביר או לחרדים. כעת ברור מדוע עשה זאת - כדי לשלוט בהעברת הכספים לציבור הערבי.

נזכיר כי בשבתו באופוזיציה יצא נתניהו לא פעם נגד העברת המיליארדים לערבים. אחרי אישור תקציב המדינה אמר: "הממשלה מעלה מסים כדי לתת 50 מיליארד שקלים למנסור עבאס".

משרדים מתחלפים

היום ייערכו טקסי חילופי תפקידים במשרדי ממשלה רבים. פגישת חפיפה בין שר הביטחון היוצא, בני גנץ, לבין שר הביטחון הנכנס, יואב גלנט, נערכה כבר ביום שישי, השניים שוחחו כשעה וחצי על הנושאים הביטחוניים העומדים על הפרק.

יואב גלנט. "כבר נכנס למשרד", צילום: אורן בן חקון

יריב לוין במשרד המשפטים ומירי רגב במשרד התחבורה - ויתרו על טקס חילופי השרים. אחד הטקסים שאמור לרכז את תשומת הלב הוא של בן גביר ועמר בר־לב במשרד לביטחון הפנים. טקס אחר שיעורר עניין הוא של סמוטריץ' עם שר האוצר היוצא, אביגדור ליברמן.

בתוך כך, סוגיית הח"כים המאוכזבים בליכוד לא הסתיימה, ונתניהו מתכוון להציע לדודי אמסלם ולדני דנון הצעות לתפקידים נוספים על מנת לנסות לרצות אותם.

ביטול מימון עמותות שמאל

אמש הודיע שר התפוצות והשר לשוויון חברתי, עמיחי שיקלי, כי כצעד ראשון בכוונתו לעצור מימון של מיליוני שקלים לעמותת שמאל.

השר שיקלי. "אושרו העברות ללא מכרז", צילום: אורן בן חקון

על פי הודעתו, הוא "הורה בסוף השבוע האחרון לבטל את ההתקשרות של משרד התפוצות עם 'העמותה ללימודי כלכלה וחברה' - עמותת בת של ׳קרן ברל כצנלסון׳, העוסקת בקידום מדיניות שמאל-כלכלי מובהק, והמקורבת לחוגי מפלגת העבודה".

מהשר נמסר: ״לתדהמתי גיליתי כי בעיצומה של מערכת בחירות, אישר משרד התפוצות הסכמי התקשרות שערורייתיים הכוללים העברות ללא מכרז של סכומי עתק לעמותות בעלות צביון פוליטי מובהק, בניגוד לכללי האתיקה הבסיסיים והשכל הישר. הנחתי לעצור לאלתר את ההתקשרויות הנ״ל״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר