פרסום ראשון: אריה דרעי ימונה לשר ביום חמישי

התנועה לאיכות השלטון עתרה נגד המינוי הצפוי של יו"ר ש"ס, אך בית המשפט העליון טען כי זו הוגשה טרם זמנה • השופט התנגד למנוע באופן ארעי מדרעי לכהן כשר, כל עוד המינוי עדיין לא יצא לפועל • המשיבים, וביניהם נתניהו והכנסת, יכולים להגיב לעתירה עד יום רביעי הבא

אריה דרעי ימונה לשר בהשבעת הממשלה, צילום: אורן בן חקון

ניצחון זמני לדרעי?: שופט בית המשפט העליון, אלכס שטיין, קבע היום (שני) כי על המשיבים, וביניהם בנימין נתניהו והכנסת, להגיב לעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד מינוי יו"ר ש"ס עד יום רביעי הבא. המשמעות - אריה דרעי יוכל להתמנות לשר בהשבעת הממשלה ביום חמישי הקרוב.

לטענתו של השופט שטיין העתירה הוגשה טרם זמנה, כלומר לפני שדרעי מונה בפועל לשר, ועל כן לא ניתן בשלב הזה לדון בסוגיה. 

כמו כן, השופט שטיין התנגד להעניק סעד ארעי, שימנע מדרעי להתמנות לשר עד אשר יסתיימו הדיונים בסוגיה, ותתקבל החלטה סופית.

השופט אלכס שטיין, צילום: הרצי שפירא

התנועה לאיכות השלטון השיבה על ההחלטה: " התנועה מברכת על החלטת השופט לדרוש מהצדדים פרק זמן קצר ביותר כדי להגיב ולהסביר מדוע לשיטתם זה סביר שדרעי ישמש כשר בממשלת ישראל. התנועה תוסיף להיאבק על מנת שממשלת ישראל תהיה נקייה, ואנו מאמינים כי לאחר שיתקיים הדיון בעתירה אף בית המשפט יאמר את דברו בנושא".

ח"כ טלי גוטליב מהליכוד על ההחלטה: "בית משפט העליון בשבתו כבג״ץ מזכיר לכולנו שיש שופטים בעליון שזוכרים לגמרי את ההכרה בזכותנו לחוקק! בקשה לצו מניעה נגד מינוי דרעי כשר נדחתה!
לידיעתכם כולם".

כזכור, התנועה לאיכות השלטון עתרה ביום ראשון לבג"ץ נגד מינויו הצפוי של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר בממשלה. העותרים ביקשו מבג"ץ להוציא צו הצהרתי שיקבע כי בשל הרשעתו של דרעי בפלילים, הוא לא יוכל לכהן כשר מבלי שיו"ר ועדת הבחירות המרכזית יחליט כי אין קלון במעשיו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר