"אין חסינות לתמיכה בטרור": סערה בעקבות התנחומים של תומא-סלימאן למחבלים משכם

חברת הכנסת מהרשימה המשותפת פרסמה פוסט הזדהות ותמיכה עם ה"שהידים" שחוסלו בשכם • ארגון "בצלמו" קורא ליועמ"שית לחקור אותה בחשד לעבירה על חוק הטרור • שר הביטחון: "מתבייש בנבחרי ציבור שתומכים במחבלים ומוכנים לאפשר להם להמשיך ולשפוך את דמם של אזרחים ישראלים"

תומכת בטרור? עאידה תומא סלימאן , צילום: אורן בן חקון

חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת), פרסמה היום (שלישי) בחשבון הפייסבוק שלה פוסט תנחומים למחבלים מתשתית הטרור של "גוב האריות", שחוסלו הלילה בשכם.

בפוסט כתבה תומא-סלימאן (בערבית): "שכם נפרדת היום מהחללים שלנו, העם הפלשתיני שלנו נפרד מהשהידים שלו. ככל שהכיבוש מסלים את פשעיו, ההתנגדות תסלים עוד יותר. שיעור בסיסי בהיסטוריה של עמים".

כזכור, כוחות הביטחון פשטו הלילה (בין שני לשלישי) על דירת מסתור בקסבה של שכם, ששימשה כמעבדת מטענים של פעילים מרכזיים של תשתית הטרור "גוב האריות". מעבדת המטענים פוצצה על ידי הכוחות. "המחבל וודיע אל-חוח, מפקד בכיר, חוסל בפעילות. במהלך פעילות הכוחות, התפתחו עימותים קשים ואלימים בין הצדדים, וירי כבד וקולות פיצוצים נשמעו בעיר העתיקה של שכם וסביבתה. כמו כן, נטען כי בוצעה תקיפה מהאוויר או ששוגרו טילי נ"ט אל מבנים ויעדים שונים. ממשרד הבריאות הפלשתיני נמסר על חמישה הרוגים פלשתינים.

פעילות צה"ל בשכם (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

בעקבות כך, ארגון "בצלמו" קרא ליועמ"שית לחקור את אותה בחשד לעבירה על חוק הטרור האוסר על גילוי הזדהות ותמיכה עם עושי מעשי טרור ומעשי טרור. בפנייתו של שי גליק, מנכ"ל "בצלמו", נכתב: בפסק הדין של מדינת ישראל נגד דארין טאטור נקבע חד משמעית שהמילה "שהידים" משמעותה מחבלים קדושים. אין כל ספק שעאידה מביעה פה תמיכה והזדהות עם אנשים הללו שכל מעשיהם הינו ניסיון לרצוח עוד ועוד יהודים נשים ילדים וחיילים. אין כל ספק שפוסט כזה מהווה גם הסתה ותמיכה בטרור ויכול לגרום למחבלים רבים ללכת בעקבות זה ולרצוח את אזרחי ישראל. כזכור אין חסינות לתמיכה בטרור ובעבר הועמדו לדין חברי כנסת בעבירות דומות".

שר הביטחון בני גנץ פרסם בעמוד הטוויטר שלו: "מתבייש בנבחרי ציבור שתומכים במחבלים ומוכנים לאפשר להם להמשיך ולשפוך את דמם של אזרחים ישראלים".

כמו כן, מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו", הגיב: "תודה רבה לשופטי בג"ץ על הכנסת תומכת המחבלים לכנסת. רק אתם אחראים לכך. מי שיעז לשבת באותה ממשלה או להסתמך על חברת הכנסת המסוכנת הזו, עם ישראל לא יסלח לו".

ח"כ עאידה תומא סלימאן במליאה, צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הוסיף: "‏אי אפשר להילחם בטרור כשמקימים ממשלה עם תומכי טרור!".

כל הבכירים, הפרשנויות - והסקר האחרון: הירשמו לוועידת הבחירות של "ישראל היום" שתיערך בחמישי >>>

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר