איזנקוט: "מה שקרה בערים המעורבות בשומר החומות עלול לקרות גם ביו"ש"

מועמד "המחנה הממלכתי" שוחח עם תלמידים בישיבת נווה שמואל באפרת • "אני בעד חיזוק גושי ההתיישבות", אמר והוסיף שהוא תומך בקיום הסכם אביתר • איזנקוט ציין כי הוא תומך בצמצום הסכסוך והזהיר מפני מצב דומה למה שהתרחש בערים המעורבות במבצע שומר החומות • באשר לפגישה של גנץ ואבו מאזן אמר איזנקוט "גם נתניהו פגש את ערפאת והממשלה שלו נפגשה עם כל הבכירים הפלשתינים"

איזנקוט בישיבה, צילום: ללא קרדיט

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, שמועמד לכנסת ברשימת "המחנה הממלכתי" ביקר היום (ראשון) בישיבת נווה שמואל שביישוב אפרת שבגוש עציון, והתייחס לשאלת גורל ההתיישבות ביהודה ושומרון. בדבריו הביע תמיכה בחיזוק גושי ההתיישבות, כינה את ההתנתקות והסכם אוסלו "צעדים משמעותיים" והזכיר את מסירת חברון לפלשתינים על ידי נתניהו.

"ההתיישבות היא ערך, כך היה מקום המדינה, על בסיס אינטרסים לאומיים ועל פי חוק. אני בעד חיזוק גושי ההתיישבות. ומצד שני המדינה הטילה על צה"ל להיכנס לנעלי הריבון ולא לאפשר התיישבות בלתי חוקית. לכן, לא משנה באיזו ממשלה, ושלא ימכרו לכם לוקשים, מפנים התיישבות לא חוקית. תחת ממשלת ליכוד, עבודה או כל ממשלה אחרת", אמר איזנקוט. הוא ציין בתשובה לשאלה בעניין הסכם אביתר, כי הוא תומך בהקמת ישיבה במקום. "היה הסדר ששר הביטחון התחייב עליו. לשמור על המקום, והמקום נשמר, ולבחון מיקום של ישיבה בעתיד באביתר. להבנתי יש מחויבות להסכם הזה".

איזנקוט עם תלמדים בישיבה, צילום: ללא

איזנקוט התייחס בהרחבה לשאלת העתיד ביהודה ושומרון, והשווה את המצב למה שהתרחש במהלך מבצע שומר החומות בערים המעורבות. "אנחנו נגד מדינה דו לאומית ובעד לסיים את הסכסוך. תראו מה היה בערים המעורבות, כך עלול להיראות גם המצב ביו"ש אם נתערבב", אמר.

"היו שלושה אנשים שעשו את הצעדים המשמעותיים ביותר להיפרדות: יצחק רבין ב-94-95 שהעביר לפלשתינים בהסכמי אוסלו 40 אחוז משטח איי ובי, ו-95 אחוז מהאוכלוסייה הפלשתינית חיה היום תחת הרשות הפלשתינית. בנימין נתניהו ב-97-98 בהסכם חברון ואריאל שרון ב-2005 בהתנתקות מרצועת עזה.

"אנחנו רוצים למנוע מדינה דו לאומית, לצמצם את הסכסוך, לחזק מדינה יהודית ודמוקרטית. תסתכלו על הערים המעורבות. אפשר לדמיין מה יהיה כאן אם נתערבב לגמרי. כדי לשמור על הזהות של מדינת ישראל, היא לא כדי לדאוג למדינה פלשתינית אלא כדי לדאוג לעצמנו. איזו מדינה אנחנו רוצים להיות. אנחנו צריכים לדאוג לעצמנו. איזו מדינה אנחנו רוצים להיות. אלו שרוצים לפרק את המנהל האזרחי, לפרק את הרשות הפלשתינית, לבטל את חוק ההתנתקות ולחזור לגוש קטיף לדעתי ימיטו על מדינת ישראל אסון. אנחנו צריכים מצד אחד להיות אנשים מאמינים ומצד שני לגלות פרגמטיזם".

איזנקוט יחד עם גנץ וסער באירוע השקת מסע הבחירות של המחנה הממלכתי,

"נדרשים חזון ושמירה על אינטרסים לאומיים. כאחד שנלחם הרבה מאוד מהחיים שלו נגד הטרור הפלשתיני, אני מציע להקשיב לכולם. אני דורש מההנהגה לומר אמת, להתוות דרך ולספק תקווה. ישנה פה מציאות שהיא מציאות טעונה ומורכבת ומנהיגי ישראל לאורך השנים קיבלו החלטות נבונות. לטמון את הראש בחול ולא לראות ישי כאן שניים פסיק שמונה מיליון פלשתינים ולקחת עליהם שליטה. ואני שומע אנשים מרכזיים שמתמודדים היום במקומות ראליים בקואליציה עתידית שאני מקווה באופן אישי שלא תהיה שמדברים ברטוריקה מתלהמת על פירוק המנהל האזרחי, בפירוק הרשות הפלשתינית וחזרה לגוש קטיף זה ייצור פה מציאות שהיא לא תתרום למדינה יהודית, דמוקרטית, חזקה, שוויונית וסולידרית ככה אני חושב.

איזנקוט בשיחה עם תלמידי ישיבה תיכונית באפרת

"צריך לומר את המציאות כפי שהיא. יש לנו מאבק לאומי, דתי, חברתי, מתמשך עם הפלשתינים שחיים כאן. זה מלווה אותנו הרבה מאוד שנים וילווה אותנו הרבה שנים קדימה. האתגר היא לאפשר למערכת הביטחון לפעול בצורה הטובה ביותר. מערכת הביטחון עוצרת בין 2,500 ל-3,000 מחבלים כל שנה. אנחנו צריכים להיות עם מנהיג מעולה ומערכת צבאית נחושה שיודעת להילחם בטרור ולנצח אותו. למנוע מהטרור לגרום לנו לקבל החלטות מתוך חולשה או בגלל אלימות. אין למאבק פתרון מהיום למחר. יש כאן 2.8 מיליון פלשתינים שתומכים בטרור ורואים בטרור את הדרך העיקרית להשיג את הרצון הלאומי שלה, ויש חלקים שרוצים דברים אחרים. לכן, צריך להילחם בלחימה נחושה נגד הטרור ולהפריד את הטרור מהאוכלוסייה. לצערי כל מי שאומר לכם שאם הוא יעלה ויעשה אחד שתיים שלוש והטרור יעלם הוא כנראה לא מנוסה בלחימה בטרור ולא לקח אחריות על חייו".

"גם האופטימיסט הגדול היותר מבין שהאיומים שלנו יימשכו. כמפקד אוגדת איו"ש ב-2005 המציאות נראתה מטורפת. בלחימה עיקשת הצלחנו למגר את הטרור. צריך להבין שהמציאות היום נפיצה. הטרור יכול לחזור".

"נתניהו נפגש עם ערפאת", צילום: משה שי

איזנקוט הגן על ראש מפלגתו, שר הביטחון בני גנץ, שמותקף על כך שנפגש עם אבו מאזן בביתו בראש העין. "בני גנץ שר הביטחון כמו כל שר ביטחון לפניו, קיים מפגשים ביטחוניים למען ביטחון ישראל עם הרשות הפלשתינית. אני יכול להגיד לכם שגם פה תאזינו למילים ואז תחזרו למעשים של האנשים. רק לפני שנתיים ממשלת ליכוד קיבלה את עסקת המאה שביקשה להחזיר 70 אחוז מיהודה ושומרון ודרשה לתת עוד שתי מבואות בדרום כמעט בגודל של רצועת עזה. גם נתניהו פגש את ערפאת והממשלה שלו נפגשה עם כל הבכירים הפלשתינים. אמרתי לאחר.. ואני מכיר את זה והיו פגישות שלא יצאו לתקשורת אז אני לא אחשוף אותן. הנקודה המרכזית זה מה משרת את ביטחון מדינת ישראל.
בתשובה לשאלה בנוגע למלחמה על שטחי סי, אמר איזנקוט כי ישנה אכיפה גם כנגד הפלשתינים.

"לגבי שטחי סי - יש תוכנית מתמשכת לאכוף בנייה בלתי חוקית בשטחי סי וצה"ל שנמצא בנעלי הריבון ביהודה ושומרון אוכף בנייה בלתי חוקית על כל מי שעושה אותה ערבי ויהודי. מהניסיון שלי אני יכול להגיד לכם שהיחס הוא בדרך כלל אחד לארבע אחד לשמונה של הריסת בנייה בלתי חוקית פלשתינית ביחס ליהודים כי הם בונים הרבה יותר ואין פה רצון לאפשר להם בנייה בשטחי סי. לצה"ל יש משימה והוא אוכף אותה לאורך שנים".

ראש מועצת בית אל, שי אלון, מסר: "מפחיד לחשוב שגדי איזנקוט היה רמטכ"ל, מפחיד לחשוב שיהיה שר. נוכחותו בעמדות השפעה היא איום ממשי על ההתיישבות ועל אזרחי המדינה. עם כל הזכויות שיש לו, כבר ראינו כאלו עם זכויות גדולות לא פחות ואף יותר, שהמיטו אסון על ביטחון ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר