58% הצביעו בפריימריז; בכיר בליכוד: "זו מפלגה אחרת, בלי עסקנים ודילים"

הקלפיות נסגרו: כ-79,735 מצביעים הגיעו לקלפי כדי לממש את זכותם להצביע • על פי מדגם ראשוני שנערך - אמסלם וקיש נמצאים ברשימה הראשונה • יו"ר המפלגה הזהיר מאחוזי ההצבעה הנמוכים, וקרא לצאת ולהצביע • בן גביר קידם ח"כים בעמוד הפייסבוק שלו • דיסטל-אטבריאן: "מנסים לחסל אותי ברשימה" • אלי כהן ל"ישראל היום": "נמצא ברשימות של חיסול ממוקד"

בנימין נתניהו בפריימריז הליכוד, צילום: גדעון מרקוביץ'

140 אלף מתפקדי הליכוד השתתפו היום (רביעי) בחגיגה הדמוקרטית הגדולה: הפריימריז לרשימת המפלגה לכנסת ה-25, שהתקיימו ב-110 אתרי הצבעה ברחבי הארץ - בתום שבועות ארוכים של קמפיינים והכנות, טריקים ושטיקים. הקלפיות נפתחו בתשע בבוקר ונסגרו ב-22:30. שיעור ההצבעה עומד על 58%. התוצאות - יפורסמו רק מחר.

על פי מה שמסתמן לפי המדגם של שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס, זהו החמישייה הראשונה אחרי נתניהו: יריב לוין, אמיר אוחנה, יואב קיש, דוד אמסלם ויואב גלנט.

הקלפיות נסגרו, צילום: צוריה זאבי/TPS

 

פריימריז בירושלים, צילום: אורן בן חקון

בכיר בליכוד סיפר ל"ישראל היום": "מספר המצביעים הוא עצום, 80 אלף מצביעים זה מטורף. שיעור הצבעה ענק באמצע הקיץ. זה אומר ששישים אלף מצביעים חופשיים באו להצביע והדילים התרסקו. לא היה דבר כזה בליכוד. העסקונה התרסקה. זו מפלגת אחרת, בלי עסקנים, בלי דילים, בלי קבלני קולות. מפלגה חופשית. אנשים בוחרים לפי ערכים ואידיאולוגיה". לדבריו "זו אינדיקציה נהדרת גם לבחירות הקרובות".

עימותים בפריימריז בליכוד: ראש עיריית לוד צועק וגלעד שרון מתקבל במחאה

יו"ר המפלגה, בנימין נתניהו, הצביע בשעות הצהריים ביחד עם רעייתו שרה בקלפי בגני התערוכה. הוא אמר: "זה יום חג למדינת ישראל ולליכוד - המפלגה המרכזית של המחנה הלאומי. אם נרצה להימנע מסבב בחירות נוסף צריך מפלגת ליכוד גדולה, בטוח שנקבל נבחרת ליכוד נהדרת. יש אנשים נהדרים שיודעים את המלאכה של הובלת המדינה. יש רבבות מתפקדים ואני שיבחרו נכון. אחוזי ההצבעה לא מספיק טובים ולכן אני קורא לחברות וחברי הליכוד לא להישאר בבית - לצאת להצביע!״.

נתניהו קרא למתפקדי הליכוד לצאת להצביע בפריימריז // צילום: גדעון מרקוביץ',
מתפקדי הליכוד מגיעים להצביע, צילום: גדעון מרקוביץ'

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, שמריץ את אחיו אליהו רביבו מול דוד שרן למחוז שפלה, השתולל והתעמת עם פעילים מחוץ לקלפי. עד שעות הצהריים הצביעו כ-20%. אחוז ההצבעה הסופי בפריימריז הקודמים ב-2019 היה 58%. כמה מועמדים חזקים מתמודדים גם הם על מקום ברשימה הארצית, ועשויים לדחוק מחוץ לכנסת ח"כים מכהנים שלא ישתלבו ברשימה הבאה במקום ריאלי.

נתונים לקראת הפריימריז,

המועמדים שנחשבים החזקים ביותר בקרב אלה שאינם ח"כים הם עורך "ישראל היום" לשעבר בועז ביסמוט, ושגריר ישראל באו"ם לשעבר דני דנון.

עורך "ישראל היום" לשעבר בועז ביסמוט, נחשב למועמד חזק, צילום: גדעון מרקוביץ'

"מנסים לחסל אותי ברשימה": גלית דיסטל בפריימריז בליכוד // אמיר אטינגר

הפריימריז בבאר שבע, צילום: דודו גרינשפן

"נמצא ברשימות של חיסול ממוקד"

לפי שיטת הבחירות בליכוד, כדי להבטיח את ריענון הרשימה והכנסת כוחות חדשים לכנסת - הרשימה מורכבת משורה של שיבוצים המיועדים לנציגי מחוזות ומגזרים, שאליהם לא יכולים להתברג מי שהיו חברי כנסת אלא רק מועמדים חדשים. הבחירה נעשית על ידי מתפקדי התנועה, כאשר כל מתפקד יכול לבחור את נציג המחוז שבו הוא מתגורר בלבד.

חברי הליכוד מצביעים בפריימריז למפלגה // משה בן שמחון, יוני ריקנר

אמיר אוחנה: "אני מאוד מקווה להיות בעשירייה" // אמיר אטינגר

בתוך כך, מספר חברי כנסת שוחחו עם מערכת "ישראל היום" במהלך היום הגדוש. חבר הכנסת אלי כהן אמר כי "אני נמצא עכשיו ברשימות של חיסול ממוקד". 

חבר הכנסת אופיר כץ, אמר: "אני לא מאמין שאמצא את עצמי מחוץ לרשימה. אני במקום טוב. מרגיש את התמיכה והם רואים את ההישגים שהבאתי ומי עובד קשה". כץ הוסיף: "אני ממליץ להצביע לחבר כנסת שעבד ויעבוד למען הבוחרים. סמוך ובטוח שמתפקדי הליכוד יעמידו את הנבחרת הטובה ביותר".

כץ: ״שמח שהליכודניקים ראו את העבודה הקשה שלי״ // קרדיט: משה בן שמחון

אלי כהן: "נמצא עכשיו ברשימות של חיסול ממוקד" // קרדיט: משה בן שמחון

עו"ד טלי גוטליב, שמתמודדת על משבצת האישה החדשה במקום ה-25: "מודה לכל הבוחרים שטרחו ובאו ושלחו לי אלפי הודעות לא להיחלש. אני באמת סומכת על האמון שלהם".

עו״ד טלי גוטליב: ״אקדם חוק מינויים שיאפשר לפטר בכירים במערכת המשפט״

חברת הכנסת אורלי אבוקסיס שיתפה: "אני אופטימית כי אני אדם מאמין. אני רואה אהבה גדולה, אנשים שאכפת להם. מקווה שנציג נבחרת שגם הכוח החברתי שבה יגדל".

אבוקסיס: "אנשים יודעים באיזו רשימת חיסול אני נמצאת"

חלק מחברי הליכוד ביקשו תמיכה ציבורית לפריימריז מיו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, ששיתף עליהם פוסטים בדף הפייסבוק שלו. כך למשל הוא כתב על ח"כ מאי גולן ועל מאבקה נגד המסתננים, וגם על משה פייגלין ומאבקו למען הזהות היהודית בישראל.

הפוסטים של בן גביר,
הפריימריז בגני התערוכה, צילום: גדעון מרקוביץ
הפריימריז בגני התערוכה, צילום: גדעון מרקוביץ
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר