חברי הקואליציה צילמו סלפי ושכחו להצביע: צפו כיצד נפל חוק ברל כצנלסון

רם שפע, שהיה אמור להציג את החוק, וחבריו היו עסוקים בצילומים כדי לחגוג את אישור חוק זכויות לאנשים מוגבלים שעבר לפני כן • מאוחר יותר ניתנה להם הזדמנות שנייה להצביע, אך גם הפעם הם לא שמו לב

הח"כים חלמו בזמן ההצבעה - וחוק ברל כצנלסון נפל // צילום: ערוץ הכנסת

המהלומה שספגה אתמול (שני) הקואליציה בחוק תקנות יו"ש עשויה להפיל את הממשלה, אולם בליל ההצבעות הארוך בכנסת התקבלה דוגמה מביכה נוספת לתפקוד הרעוע של חבריה: חוק ברל כצנלסון, שאותו קידמה מפלגת העבודה ואשר נועד לעגן יום הנצחה לאומי לזכרו של המנהיג הציוני, נפל במליאה לאחר שהח"כים "חלמו" בזמן הישיבה ופספסו את ההצבעה. 

מדובר בחוק שעליו סוכם במסגרת עסקה בין האגף הימני לשמאלי בקואליציה: חברי גוש המרכז-שמאל היו אמורים לתמוך בהצעת חוק לעיגון יום הנצחה לאומי לרב קוק - שאכן עברה אתמול במליאה - ובתמורה היו אמורים חברים באגף המרכזי-ימני של הקואליציה ה לתמוך בהצעת החוק המקבילה לגבי ברל כצנלסון. 

העניינים התנהלו שלא כשורה עוד בשלב מוקדם יותר. כאשר ביקש ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה, שניהל את הישיבה, להעלות את ההצעה בפעם הראשונה, התברר כי חברי הקואליציה - ביניהם רם שפע שהיה אמור להציג את החוק - עסוקים בצילומי סלפי כדי לחגוג את אישור חוק זכויות לאנשים מוגבלים שעבר לפני כן. 

"רם שפע נמצא פה או שהוא מצטלם עכשיו? איפה רם שפע?", קרא אשר מעל הדוכן. לאחר כמה שניות הכריז במבוכה: "אני עובר להצעת החוק הבאה". בהמשך הלילה החליט אשר לתת הזדמנות שנייה למציעי החוק, והעלה מחדש את ההצעה. ואולם, גם הפעם נמשכה ההתנהלות החלמאית של חברי הקואליציה, שלא שמו לב למתרחש, וההצעה נפלה לאחר תיקו 3:3 בהצבעה. 

חברי הקואליציה ההמומים ניסו לשכנע את אשר לערוך את ההצבעה מחדש, אולם הוא השיב להם: "חברים, אני יודע שאני חדש, יש לי 'למד' מאחורה - אבל לא לעשות עליי סיבוב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר